barnvagn!!!

Ojojoj!! gud vad mycket det är man ska kunna och veta om barnvagnar innan man köper en. Jag och viktor var iväg nu idag och kollade på babyland...hehe!! vi stod där som två fån och visste varken in eller ut.
Där fanns ju hur många som helst.

Alltså jag tycker att på ett sånt ställe där blivande föräldrar och andra kommer in hela tiden och behöver hjälp så borde dom ha fler som kan hjälpa en. Där var nog typ 2 ute på golvet och hjälpte medans där var 20 stycken som behövde hjälp.
Vi tittade väl mest på BRIO och Emmaljunga vagnar för dom var "tydligen" bäst, eller så är det vad man har fått höra iallafall. Men dom flesta såg ju likadana ut, förutom färg så var dom ju nästan identiska.
Alltså kan man inget om vagnar så är det ju rena gissningsleken om viklen som är bäst.
Jag har en förmåga att gå efter utseende, men då kanske man får en plastleksak. Sen ska den ju få plats i bagaget oxå och det är ju inte lätt att se, dom sa visserligen att sen när vi hade bestämt oss så kunde man få prova och se om den fick plats i bilen.

Vi valde efter många om och men en vagn: det blev en Crescent Classic.
Men vi beställde inte nån än, ska göra det nu efter löning i slutet av denna månaden och då betalar vi handpenningen sen så har vi nog den där tills vi vill hämta ut den.
Är det någon som har en Crescent vagn så får ni jättegärna skriva och kommentera den, vill veta om den är bra eller dålig innan man köper den liksom hehe.
Dom säger ju en sak i affären men se hur den fungerar i verkliga livet är en annan sak.

Sen kollade vi på bilbarnstolar och det var inte lika svårt. Vi tror nog att vi ska ha en Brio.
Men det blir lite problem sen med var vi ska ha den, vissa säger att man ska ha den i framsätet och det vill jag oxå ha men jag vet inte om jag kan koppla ur airbagen där. Kan jag inte ha den där så blir det ju baksätet men det känns så krångligt på nåt sätt, man kan tex inte trösta barnet om han/hon skulle bli ledsen eller om han/hon skulle kräka.
Någon som har ert barn i baksätet som tycker att det fungerar bra??? skriv gärna och berätta.
När man inte har någon erfarenhet själv så blir man lite beronde av hur andra tycker och tänker och vad dom har för erfarenheter.

Ja jag säger då det, en hel vetenskap heheh!!! men kul som attan är det.
////bella

Kommentarer
Postat av: Emma

Märkesvagnar är inte alltid bäst.



Vi fick en EmmaLjunga vagn av min syster och den går knappt att köra! Den e trög att stryra och den är tung! Vi köpte en helt "vanlig" vagn nu för 2000 kr bara och den är lättkörd och lätt att fälla ner och upp m.m. och har alla finesser som Emmaljunga vagnen har.. Konstigt va..?? =) =)

2008-10-08 @ 13:40:40
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0