slut för dagen!!

Japp då har man slutat för dagen då =0)
Ibland blir det korta dagar och det är väldigt tacksamt hehe.

Jag började vid 5 imorse och trodde att jag skulle somna när jag satte mig bakom ratten så jag fick trycka i mig 2 koffeintabletter (är inget stort kaffefan). Trodde att jag skulle piggna till av dessa men nej då!! Jag blev bara tröttare och tröttare, som tur var hade jag en liten rast innan jag skulle börja lasta på passagerare så jag tog en liten tupplur.

När jag nu som busschaufför är medveten om att vi oxå är människor och att vi oxå blir trötta så blir jag faktiskt lite rädd, tänk alla gånger som jag har åkt med någon som har hållt på och somna där framme. På nåt konstigt sätt så trodde jag innan att en busschaufför inte kunde gör a några fel, han e ju utbildad förare och sånt. Sanningen är den att vardagligen hör man skräckhistorier om förare som har nickat till under körningen (som tur är har inga olyckor inträffat).
Nä! man fick sig ett rejält uppvaknande när jag började jobba inom detta yrket.

Ta bara attityden hos vissa förare, den är helt otroligt naiv och bitter.
"Du får absolut inte ta upp någon om du har stängt dörrarna"
"Har du börjat köra från hållplatsen så får du INTE stanna för någon"

detta är bara två exempel....lite skrattretande faktiskt...och detta ska vara ett serviceyrke.

jaja nu ska jag iväg till min kusin o säga hej..så ha det så bra.

/// bella

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha så du får inte stanna för någon som springer ut framför bussen heller då?? :-)

2008-10-01 @ 14:52:05
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0