promenader gör gott för själen

Jag och Fia var ute och promenerade i söderåsens skogar idag med två lånade hundar. Det var riktigt skönt att få komma ut och gå i naturen och varje gång ma gör det (1 gång/år) så säger man till sig själv...detta ska jag göra oftare. Gör man det....NEJ!!
Men jag tror helt ärligt att om man hade haft en egen hund så hade man nog varit ute lite oftare iallafall. Det är ju iochfösig skönt att bara vara ute och gå men man måste ju ta sig i kragen hela tiden för att verkligen komma ut...hade man haft en hund så hade man kunnat göra de för hunden iallafall...en liten ursäkt för att lura hjärnan och göra nåt som kanske är jobbigt för kroppen.
Det kändes verkligen när vi hade varit ute o gått i drygt en timme...höftena vill inte hänga med lika bra som innan...men jag är inte det som är den.

Världen är allt bra orättvis!! det är alltid något som blir orättvisst behandlad eller som det sker dåliga saker för...hur ska man då hantera dettta.
Jag som är obervatör till allt som händer, ska jag bara sitta stilla och se på medan allt ont händer eller ska jag agera. Och om jag ska agera...hur sk jag gå till väga då. Det är inte det att man inte vill hjälpa till mn man vet bara inte hur. Ibland hjälper det att bara lyssna men då måste personen i fråga först prata. Det känns jobbigt att veta att någon mår dåligt och sen inte få lov att ge några tröstande ord.

allt löser sig:....jo det är klart men NÄR!!!
Ovisshet är något av det värsta du kan bli utsatt för.

Jag har nyss blivit medveten om att vår värld är full av oärliga och manipulativa människor som inte bryr sig om nåt annat än sig själv och dom i SIN närhet.
Jag förstår inte hur man kan med rent samvete agera så att en hel familj går under...och göra detta utan att blinka, utan att visa en uns av ånger.
Hade jag bara kunnat så hade jag gett dom samma behandling men jag tror väldigt stark på ett litet ord som heter KARMA.....what goes around, comes around!!! så sant, så sant!!!

/////Bella

Kommentarer
Postat av: Emma

Är det något allvarligt så ska du helt klart agera..



Snart är det dax för dig att få snusa bebis =)

2009-01-16 @ 14:20:43
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0