jäkla kärring!!

Usch va sur jag é, jag ringde till banken för jag och viktor vill gärna komma dit och prata med nån om husköp, lån osv.
När jag kommer fram så är det en tant som svarar, jag berättar vad jag vill och vet ni vad hon säger då!!!

*jag ser här att du inte har så mycket pengar på ditt konto så då är det inte lönt att ni pratar om husköp*

Hon tog alltså förgivet att jag bara ägde vad jag hade på kontot. För det första så ville jag inte ha ett lånelöfte så då spelar det väl inte nån roll hur mycket pengar jag har på mitt konto.
För det andra så har vi ju sparat en hel del pengar nu men det brydde hon sig inte om att fråga eller kolla.
För det tredje så behöver man inte vara så himla överlägsen och otrevlig.

Det enda jag och viktor vill är att höra med dom är hur mycket dom tycker att vi ska satsa på hus och hur mycket vi hade kunnat låna när man tittar på våra inkomster. Sen hade man kanske kunnat få lite råd och sånt.....men nej det tyckte inte tantan i telefonen.....fan va arg jag blev på henne.
Hon har ingen aning om hur mycket pengar jag och viktor har så jag tycker inte att man ska kläcka ur sig sånt då.

Jaja vidare till annat, jag har hållit på och försöka få lillan att somna så jag kunde städa..lättare sagt än gjort. Värmen gör henne lite grinig och hon vill inte somna., jo hon somnar uppe hos mig men sen när jag lägger ner henne så vaknar hon och blir ledsen direkt. Nu har hon äntligen somnat, jag passade på och springa ner och ta en tvätt tid..så det blir på onsdag kl 7 till 12. Förhoppningsvis så sover hon då *hoppas hoppas*.
senare då ska jag ju till david..han fyller år. Viktor kunde inte förlja med, han ska ju extraknäcka.
Får väl förhoppningsvis träffa romina då oxå..var en hel evighet sen vi sågs känns det som.

Jag följer nog med viktor till mörarp idag...hälsar på ann-britt o jocke. Eller jag kanske ska hälsa på mamma...det var et tag sen ju..hmm!! nu blev det svårt. jaja vi får se vad vi gör.
hade gärna velat åka till babyproffsen och köpa en uv tält till lava...får se hur stressad viktor är.

nu ska jag börja städa så om ni ursäktar mig.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0