kan inte sova!

vet inte om det är nervositet eller om det är att jag har så jä**a ont i halsen som gör att jag inte kan sova. Känns inte som att jag har sovit nåt alls inatt. Inte så jättebra när man tänker efter vad jag kanske ska göra idag...behöver all min kraft till det ju. 
Så nu sitterjag framför datorn och har kokat upp lite te med honung till mig själv som jag slurpar på. Måtte det bli bättre alldeles, alldeles snart. Ska äta lite yoghurt med krossade linfrö snart oxå...fiberrik mat är tydligen bra nu innan förlossningen. Sen när vi åler in så får jag ju inte äta nåt...alls!! hm! hur ska det gå, dom sa ju att det kunde ta lång tid innan nåt hände överhuvudtaget...ska jag gå och vara hungrig då. Då har jag ju ingen energi sen...jag får väl köpa med mig ett packe med energidrycker hehe.

Älsklingen ligger o sussar så gott därinne i sovrummet, han har tydligen inga problem med att sova hehe.

jaha då ska jag alltså ringa dom om 3 timmar. Vad ska jag göra tills dess då? förslag?
Jag kan ju kolla på en film...eller så kan jag försöka lägga mig o sova igen. hmm! detta blir en kluring.

nu är detta kanske sista dagen jag och viktor får vara för oss själva, sen kommer det alltid att vara ett litet knyte med oss. Det känns lite splittrat. Jag vill ha min bebis i min famn men samtidigt så kommer det att bli en riktigt stor förändring i våra liv. Vi kommer ha en liv att ha ansvar för, ett liv som vi måste skydda och ta hand om. Tänk om nåt händer med bebisen, tänk om han/hon är sjuk när han/hon kommer ut.
Vad ska vi göra med alla faror som lurar överallt, för det gör dom verkligen. Jag vill inte ens börja tänka på det för då kommer jag att bli paranoid, mer än vad jag redan är.

Kommer jag och Viktor att bli bra föräldrar? den frågan ställer sig nog alla blivande föräldrar. Men hur vet man?
Tänk om vi inte alls är redo för att ha ett litet barn, inte alls redo för alla sömnlösa nätter.
Jag hoppas och tror att vi kommer klara av detta....inte utan problem för dom kommer hehe men bara att vi klarar av det. Men kom igen, om alla andra klarar det så ska väl vi oxå göra det...sen har vi väldigt underbara och hjälpsamma människor vid vår sida oxå.
Det kommer att gå bra detta....nu ska vi bli mamma och pappa och vi längtar såå.

nu kanske jag ska försöka dricka upp mitt te innan det blir kallt.
////bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0