mätt o go!!

nu har svärföräldrarna bjudit på mat idag igen hehe så nu tänkte jag passa på och låna DERAS dator. Igår var det ju saras jag fick låna men den var för jobbigt att skriva på så det blev ju inget långt blogginlägg.  Men nu sitter jag vid en bra dator med ett bra tangentbord så nu gåt det bättre.

Sov inte så bra inatt...heller!! det har inte blviit så mycket av det nu de senaste nätterna. Viktor klagar på att jag snarkar så jag försöker anstränga mig för att inte snarka...och hur lätt är det med en 3,5 kilos klump i magen. Sen har det börjar bli rätt så jobbigt att hitta en bra sovställning oxå så det känns som man bara vänder och vrider sig hela nätterna igenom.

Imorse var jag jättetrött och det blev inte bättre av att jag mådde illa oxå. Just nu så är an på helspänn hela tiden känns det som och allt gör en orolig. Jag kände mig febrig imorse men jag visste inte om det var tillräkligt för att man ska ringa till sjukhuset och säga till. Jag går ju på övertid nu och livmodern kanske inte vill fungera lika bra nu...därför blir jag orolig när man inte mår helt toppen. Fast kroppen börjar ju säga ifrån nu oxå...jag har ju gått med denna magen nu i ex antal månader och kroppen klarar ju inte hur mycket som helst.
Vi får väl se om jag får någon sömn inatt (håller tummarna).

Igår var det melodifestivalen..finalen!! så sara och johanna var hemma hos oss och tittade på det med mig. Viktor flydde fältet och stack hem till peter så han var väl hemma vid 1 inatt.
När vi kom hem så var vi där ett tag sen så promenerade vi till Willys och köpte hem lite proviant inför kvällen hehe....inget nyttigt överhuvudtaget.
Sen gick vi hem och bänkade oss framför tv:n.
En sak som jag undrar över: varför kan man vara RIKTIGT sugen på godis och sen när man har handlat det så är suget borta. Det är precis som att hjärnan säger till en att HANDLA, HANDLA och sen när man väl har gjort det så vill man sen inte ha något. Fast det är ju bra att det är på det hållet iallafall hehe. Så nu har vi rätt så mycket godis hemma, popcorn och chips och jordnötsringar m.m. fast säg inte det till viktor.

Imorgon har jag gått över tiden med en vecka. Det verkar som ayy uffe kommer att vara närmast när det gäller ankomsttiden. Viktor hade tippat på idag men det verkar inte som att bebisen vill titta ut idag heller så han får nog känna sig besegrad. Uffe hade tippat på den 29 mars så vi får väl se. Jag trodde inte att man fick gå längre än två veckor över men det sa barnmorskan att man fick. Så länge bebisen mår bra och jag mår bra så vill dom helst inte sätta igång förlossningen...dom vill att det ska komma igång av sig själv, nu är det den 15 mars så det är inte helt omöjligt att uffe får rätt då.

Jag var hemma hos sara idag innan jag stack till mörarp. Skulle hjälpa henne med att sätta upp gardinstänger och sånt. Men jag kan ju säga att jag var inte direkt så pigg när jag kom dit...jag mådde som sagt inte så bra men men jag hade ju lovat att jag skulle hjälpa henne. Så jag började borra och plugga och skruva och det blev rätt så bra, fast jag är glad att viktor gjorde det hemma hos oss för det bleb inte så himla rakt på alla ställen hehe. men vi i vår släkt är inte så kräsna hehe så det blev bra tyckte sara iallafall och det r ju det som är viktigast....eller hur!!
Nu börjar det se ut som ett hem hos henne...så nu ska hon bara få ner lite möbler sen så kommer det bli fint där. Hon skulle måla lister idag sen tror jag nog att hon var klar för at börja flytta ner lite möbler.

Nää GUD vad trött jag blev nu när jag har ätit. En liten tupplur nu hade inte skadat, men nej jag ska nog ut och gå en runda istället...se o man kan sätta igång en liten förlossning *ler* nu är det många som går och väntar..inte bara jag och viktor.

tack svärmor och svärfar för lånet av dator *ler* (snart farmor o farfar)
/////bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0