snart är taket klart!!

ja nu är det inte mycket kvar, sen är taket klart hemma hos ann-britt o jocke. Viktor satte faktiskt upp några plankor helt själv idag...åå va det lyste ur hans ögon när han fick gör det SJÄLV *ler* han är så söt när han leker byggare bob hehe, men jag måste faktiskt erkänna att han kan vara rätt så händig när han väl sätter den sidan till.

Träffade Romina idag, vi var ute och gick i blåsten...eller vi var mest inne i affärer hehe. Jag skulle kolla efter nya skor och hon skulle bara vara smakråd. Så vi strosade runt ett tag sen gick vi till McDonalds och tryckte i oss var sin hamburgare. Sen skulle ohon tillbax till skolan så jag gick mot tåget. Som vanligt eller med min vanliga tur så missade jag precis tåget...eller jag hade hunnit med det om jag hade struntat i biljett men jag har ingen lust att betala straffavgift på några hundra för den sakens skull...så jag fick snällt vänta på nästa.

När jag kom in på tåget så var det så lugnt och skönt och jag satte mig i min tysta vagn.....tills!!! en hel dagisgrupp kommer på..och så klart ska dom sätta sig runt om mig....alltså ungar överallt som gapade och skrek och pelade näsan. Måttligt road var jag oxå av den lilla ligisten som satt framför mig, han tyckte helt plötsligt att det kunde vara kul att sparka på mina ben. Jag tittade på honom men han verkade inte förstå att dom där benen satt på en person utan han fortsatte att sparka lite till tills jag hade fått en lerig fläck på byxorna. Jag sa snällt till honom att sluta med det....vad gör den lilla ligisten då...jo!! han flinar med hela huvudet och riktar in en spark till. De är i sådana lägen som man vill göra likadant tillbax och i andra fall hade jag nog använt min sunda förnuft...men inte denna gången hehe, jag tog sats och sparkade tillbaka på honom och spände sedan ögonen i honom....det var inte så kul va!!! Nä det tyckte han ju inte och han var faktiskt riktigt snäll sen resten av resan. Undrar om det oxå var min mammagen som satte fart där....hm!! nä det tror jag inte hehe.

hoppas hoppas vi har fått vår skiva till datorn nu när vi kommer hem...vill kunna kolla lite grejer där...speciellt min föräldrarpenning. Måste ju ha min e-legetimation och vår dator för att kunna logga in och kolla.

Undrar vad våra katter gör just nu?? vi stack hemifrån vid 10.30 ungefär och kommer väl inte att komma hem förrän 9 tiden tror jag. lite skuldkänslor har jag efterson vi har varit borta så mycket nu. Det är ju inte det att dom inte klarar sig men man känner ändå att man vill hinna vara lite social med dom innan man ska gå och lägga sig. Igår när vi kom hem så öppnade jag ne burk med tonfisk...ojojoj va glada dom blev då...sen var mina skuldkänslor borta för tillfället hehe.

Inga värkar än så länge, fast jag var ute ocg gick innan ocg då fick jag ont i magen. Jag tror nog att jag ska försöka röra på mig lite mer så kanske det sätter igång. På torsdag så ska vi ändå till barnmorskan och kolla så allt står rätt till så då får vi väl se vad hon säger. Dom kanske sätter igång  mig vad vet jag...fast det vill jag helst inte. Vill ju att det ska sättas igång av sig själv...det är ju lite charmen i det hela...spänningen i att det kan sätta igång när som helst.
Fick ett råd att jag skulle äta koldålmar fast jag har ätit brysselkål idag så det hjälper kanske lite hehe. Nä nu vill jag faktiskt att det ska sätta igång.

Har varit lite nyttig idag och hjälpt till lite med målning. Jag målar ann-britts och jockes hatthylla och idag målade jag den för andra gången...så fin den blir. Så imorgon ska jag måla undersidan två gånger om jag hinner sen kan dom sätta upp den. Då är det bara räcket som dom ska ha i trappan sen....får se om jag får göra den oxå...fast det känns lite som att vi när som helst kan åka in på bb och då vill jag ju inte börja på nåt som jag inte hinner avsluta....hm!! ja jag får höra med viktor.

Nu hör jag att han kommer tillbaka, han och emil har varit och kollar på fäljar till emils bil och man hör rätt så tydligt när han kommer....emil alltså!!! bilen brummar så högljutt. Tänk va kul det hade vatt om viktors bil oxå hade brummat nåt....överhuvudtaget!!! hehe. Den står så fint i vårt garage nu och gör inte ett ljud ifrån sig. Hur gick det där till egentligen...att min bil blev utslängd från vårt garage och den rostburken hamnade där. Detta får jag nog prata med viktor om....min fina bettan ska inte behöva stå ute på gatan i regn och rusk....då kan rostburken få rosta lite mer istället hehe...hm!! jag tror inte att viktor håller med.

nu så har jag bloggat färdigt för idag/////bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0