nu kan hon gå!!!....

......med en gåvagn hehe. Jag tittade på Lava nu precis när hon gick runt bordet, så fint hon går tänkte jag...undrar hur snart hon kommer att gå. Då slog det mig, vi har ju en gåvagn på vinden. Så jag sprang direkt upp på vinden och hämtade ner den. Nu så går hon helt själv med gåvagnen..det är såå roligt att se. Min lilla flicka håller på att bli stor.  Nästa gång vi ska till Ann-britt och Jocke så ska jag ta med den...ska bli kul att se hur hon går när hon har lite mer yta att röra sig på.

Vi har varit och hälsat på pappa idag, det var kul. Vi kom dit vid 1 tiden sen så städade jag lite och drack kaffe och flabbade. Det var ju ett tag sen Lava träffade pappa men det tog inte lång tid innan hon hade vant sig vid morfar *ler*
Vi beställde pizza sen som jag fick köra och hämta, viktor har tjatat om denna pizza nu hela helgen så nu fick han sin vilja fram. Jag beställde en kebabtallrik (som smakade allt utom kebab). Sen när klockan började närma sig halv sex så begav vi oss hemåt.  Det har varit en bra helg, vi har umgåtts med Sofia och Christian och gått på julmarknad (vilket skämt asså) sen har vi bara myst.
Vi gick ju på den här så kallade julmarknaden i lördes, så roligt det va! Vi kom dit nån gång på eftermiddagen, när vi kommer fram så ser vi en massa bilar. Jag tänkte direkt "Åh! mycket människor då måste det vara en bra julmarknad". När vi kommer in så möts vi av ett 50 tals ögon som stirrar på oss precis som om vi kom från en annan planet. Då inser jag att alla här inne är 50 + hehe och riktigt hillbillys hihi. Här kommer vi två par från "innestan" och tror att vi é nåt haha så kändes det. Vi gick iallafall runt och tittade på alla fina julsaker, där var en del. Jag och Viktor köpte en burk honung, vi fick provsmaka tre olika sorters honung (man var lagom mätt på det efter dom provsmakningarna). Fia köpte en påse med saffransskorpor..så goda dom é, jag ska lätt baka såna till jul.
På tal om jul, nu börjar det närma sig så smått, snart är det den 1 december. Då ska vi skicka iväg våra fina julkort. Jag ville bara passa på och be alla som läser detta och som hade tänkt skicka julkort tilll oss....gör inte det, om det inte é fotojulkort för isåfall får ni gärna skicka det =0) Vi är inte så mycket för hela den här julkortsgrejen...sorry!!

Man får väl boka in en dag med bara julbak denna veckan. Hade tänkt fråga fia om hon och jag ska baka lite. Sen tänkte jag oxå höra med Sandra...hon är så händig när det gäller bakning.
Vad händer annars i veckan då? jo på tisdag ska jag till tandläkaren och bli fattig...och få ont! blä!!
Sen på imorgon ska vi tvätta...sen kommer nog fia och krille hit. PÅ torsdag ska vi till BVC och se hur duktig Lava har varit..fast jag undrar om hon har gått upp så mycket i vikt...hon har slrvat lite med maten nu på sista tiden. Sen är hon ju så aktiv så hon måste ju förbränna den lilla energi hon får i sig. Hon ska göra ett hörseltest oxå, får hålla tummarna att hon inte är döv hehe...fast det tror jag knappast.




En vind så kall.
En himmel så vit.
En tyst viskning om kallare tider.
Glitter på gräset.
Frisk luft fyller lungorna.
Röda kinder.
Röd näsa.
Varm luft möter isig kyla.
Vintern är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0