Vilken dag!!

Välkommen
Starkt vitt ljus
Hjärtat slår hårt
Kallt
Känslan av hud mot hud
Värme
Trygghet
Slumrar till ljudet av ditt hjärta
Välkommen mitt barn



Gud vilken dag det var igår. Jag pratade med Sandra och planerade att jag skulle dit nån gång efter 9. Så när Lava hade ätit frulle så klädde jag henne och gjorde vid mig själv. Jag tog lava under armen och skötvästan på axeln sen gick jag ner. Jag kom ner till barnvagnsrummet och började dra vagnen efter mig men det kändes konstigt. Så när jag tittade ner så såg jag att båda framhjulen hade punktering. Till saken hör att i måndas så lagade vi ett av dem bakre hjulen oxå och jag hade inte använt den mer sen...så med andra ord så har tre hjul fått punktering på samma dag..vad är oddsen för det. Det konstiga är att när jag kollade på slangen i hjulet så har det blivit ett stort hål på samma plats på alla tre hjul?? är inte det LITE för konstigt. Så jag funderar på attringa till babyland och höra med dom om man kan få nya slangar eller nåt...det ska ju inte hända med TRE av fyra hjul på samma dag...eller??




Så jag blev förbannad och tog lava under armen och började promenera, det tyckte inte min rygg om. Jag har fått jätteont i ländryggen nu på sista tiden...bär väl för mycket på lava antar jag. Men som tur var så gick där en buss vid kiosken och sen hem till Sandra...så jag tog den. Sen var jag hos sandra till klockan var halv fyra..ett bra tag..men det var jätte trevligt. Vi åt lunch och drack kaffe och pratade om allt möjligt. Vi sjöng till och med för våra små flickor. Lava och Lova kom väl inte så jättebra överrens hehe...Lova slängde grejer på Lava och Lava drog Lova i håret hehe. Jag fick..eller Lava fick två pyjamaser av Sandra..det behöver hon verkligen..hon har bara två än så länge, fast nu har hon fyra =)







Jag kom nästan precis hem sen och då ringde dom från bilfirman där vi lämnat bilen. BILEN VAR KLAR!!! yes tänkte jag och viktor körde iväg för att hämta den. Efter ett tag så ringer Viktor...dom ska ha pengar..1000 kr!!!! Är dom helt dumma i huvudet var min första tanke, så jag ringde upp bilnissen. Då förklarade han så noga att det ingick inte i försäkringen eftersom att det var vattenpumpen som hade gått sönder...men vi behövde inte betala för termostaten menade han på...så vi skulle egentligen vara glada. Det var inte jag kan jag säga, jag berättade för honom att vi egentligen inte var skyldiga honom ett skit..eftersom han MÅSTE kontakat oss innan han börjar att fixa nåt helt annat på bilen än det vi var överrens om. Jag hade ju kunnat ta bilen till nån annan bilverkstad isåfall. Visst vi behövde inte betala nån arbetskostnad så vi hade nog inte fått det billigare nån annanstans men det är själva principen..man gör inte så. Så jag får ju snällt betala dom 1000 kronorna..men inte förrän den 25 som tur var....ja han hade fått pengarna innan dess ändå. Jag sa oxå till honom om han inte tyckte det var LITE konstigt att jag ska behöva betlal en sån kostnad på en bil jag inte ens har ägt en månad....det är sånt som händer sa han då....Idiot!!!!!
Så nu har vi ytterligare en kostnad nu inna vi ska till sälen...va kul!!











Jag åkte hem till Sofia sen när vi hade ätit. Det var ett bra tag sen jag träffade henne så det var kul att prata ikapp oss hehe. Hon har tre katter..som är helt underbara. Lava tyckte väldigt mycket om dom hehe.



Nu snart kommer Fia hem till oss...vi ska nog kolla lite på DH =0) men jag måste först iväg och köpa nya slangar till hjulen om inte babyland vill ge mig ett par nya. Vi ska ju till mörarp på lördag så då behöver vi vagnen...vi tänkte faktiskt ta nåt att dricka till maten båda två så vi ska ta tåget dit och hem..och då vill jag inte gärna bära på Lava hela vägen hem.

Nu ska jag äta frukost...ska bli gott!! hej hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

det var verkligen en händelserik dag igår, hoppas nu vagnen blir fixad till lördag ha det bra o kram till er alla

2009-11-12 @ 16:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0