diet igen!

jaha nu ska vi se hur länge jag klarar att hålla mig till dieten denna gången. Jag har druckigt 2 shaker idag...MEN dagen är inte slut. Jag tror att jag ska stasa på att inte äta nåt direkt idag. Sen får vi se hur det blir imorgon...det är ju väldigt behändigt att bara ta en shake när man ska äta istället för att stå och laga mat. Lava ligger just nu och sover så jag ska förbereda lite mat till henne...inte för att det är så mycket att förbereda..men man kan ju ändå göra det så enkelt som möjligt för sig.
Idag har vi varit hos veronika och haft sångstund. Lava var så glad hela tiden..hon lekte lite...eller "lekte" med två andra bebisar där som är i hennes ålder. Vi gjorde gipsavtryck av hennes händer och fötter...ska bli kul att få se hur det blev. Jag var tvungen att gå till tåget så hennes avtryck hann inte stelna..så jag får det av veronika när vi ses. Vi får se om vi kanske se på fredag, hon skulle vissttill Romina och jag tänkte hänga på då om jag får. Har ju inte varit och sett hur hon har det där i Landskrona så det är väl på tiden.

Nu när viktor kommer hem så ska vi åka en tur till barnens hus, jag behöver en näs-frida...så jag ska se om jag hittar nån. Viktor vill väl titta på eventuella leksaker till lava...kanske en o annan julklapp. Det ska iallafall bli trevligt, bara vi tre!!

Jag vill ha ett fotoalbum....har ju en del bilder som jag framkallade nu för ett tag sen. tänkte inte på att jag behövde ett fotoalbum att sätta dom i oxå hehe. Det kan jag ju önska mig i julklapp, men nej jag tycker inte att man ska önska sig saker i julklapp...det gör man när man fyller år. En julklapp är mer en symbolisk gåva tycker jag.

Läste i tidningen idag att affärerna har börjat plocka fram julpynt redan....blir så trött!! dom förstör hela grejen med jul. Jag förstår att dom vill tjäna pengar...men för guds skull...vem köper julpynt i oktober??? Jag gör iallafall inte det. Att ha sina julklappar klara är en sak tycker jag men inte att man går och handlar julpynt redan...nä!!! tummen ner för det.

Viktor har fixat lite tapet, så han ska snart göra vid vårt kök. Han tyckte att det skulle fräschas upp lite..så det ska tapetseras om. Kul med förändring...även om jag gillade den gamla tapeten. Denna nya är ljusare med löv på tror jag.
Jaha nähä nu ska man väl ta och göra nåt nyttigt, sara kommer väl snart...hon ska låna lite ris!!! det är bra sara...ris är bra inte makaroner hehe.
Lava badade förresten igår...så roligt hon hade det. hon satt först upp och sen lade hon sig på mage...sen rullade hon runt på rygg och gud vad hon skvätte. Jag har det hela på film så det blir till att titta sen.

kramkram



helgens bravader hehe

fias bebismage vecka 24 tror jag =0)



mina två älskade!

bebis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0