Blåsig dag

Idag blåser det så det står härliga till, känns inte så kul att gå ut i detta vädret. Men som dom säger, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Lava har börjat använda en overall som vi fick när jag började prenumerera på VI FÖRÄLDRAR, Den är jättefin och ser så mysig ut...jag hade gärna bytyt med henne när hon sitter där i vagnen och myser.

Vi var och handlade igår efter att vi hade ätit middag. Hela kalaset gick på över 1000 kronor...helt otroligt vad mat och blöjor m.m. kostar. Jag hade fått en sån där rabattlapp där jag fick 5% på hela köpebeloppet....skrattretande!! vi fick typ 50 kronor i rabatt på allt det vi handlade...känns knappast lönt ju. Då ska man handla för 10000 då för att få en någorlunda rabatt...och då förlorar man ändå på det.

Jag sorterade mina papper och räkningar igår (berodde inte alls på att vi precis hade kollat på lyxfällan) så nu ser det hela ordentligt ut. Det är så viktigt att man har koll på sina papper. Jag till exempel slänger typ aldrig mina räkningar...har hur många som helst...vågar inte slänga ifall man skulle behöva gå tillbaka och kolla vilka räkningar man har betalat och vilka man inte har. Hur länge ska man egentligen spara en räkning, 1 år eller?? det ska bli skönt sen när man har en seperat rum som man kan använda som kontor eller liknande. Där kan man ha alla sina papper lätttillgängligt. Så som det är nu så har vi alla våra papper i vårt datorbord...och det är inte sååå stort. Iallfall inte så det rymmer alla papper på ett bra sätt. Men det känns ändå som att vi har bra koll på våra papper m.m.

Idag ska vi till banken.....har bett en liten bön till gud att han ska låta oss få vara lyckliga nu. Det är vår tur att få vad vi vill ha. Visst, ett hus är en rätt så stor förfrågan men vi har faktiskt kämpat för att få detta nu. Har faktiskt inte tänkt på vad vi ska göra om det hela inte blir av...det har bara inte funnits i mina tankar. Vi vill ju inte ha nåt annat hus, nä jag hoppas och ber till gud än en gång att det bara ska gå bra idag så vi bara kan få andas ut.

Efter att vi har varit på banken så ska vi tvätta, kul kul!! vi har en hög som heter duga. vi missade vår förra tvätt tid så nu måste vi verkligen tvätta.
Jag har sorterat ut lite Lavakläder, hon har sååå mycket kläder fortfarande som han knappast använder. Så nu soretrade jag dem och fick ihop till en plastkasse. Mamma var på ullared igår så hon har väl köpt en del ny kläder till lillgumman. Jag hade bara en förfrågan, ett till spjälsängsskydd. Det som jag köpte när vi var där uppe var ju bara till halva sängen...hur knäppt är det. Det täckte bara halva sidan på sängen, tror dom att hon inte kan få in armarna på den andra sidan eller??? väldigt konstigt iallafall! men nu så kommer jag få en till så jag kan täcka andra sidan.
När ska bara sänka sängen egentligen? kan man göra det redan nu eller ska man vänta tills hon drar sig upp?
Man vill ju inte riskera att hon kommer få hur man ska dra sig upp när hon är i sängen...å händer det ju med alla säkerhet en olycka. Jg får rådgöra med min sambo när han kommer hem.

Sara är på väg hit nu, hon skulle komma och hälsa på lite med johanna. Vi skulle egentligen gått ut och gått men jag vill inte gå ut när det blåser så. Bättre at vänta till Lava har ätit middag och sen se hur vädret är då.
Nu ska jag äta mellis...får inte rubba på mina tider!! kramkram

Spegel, spegel på sängen där, säg mig vem som sötast i landet är..........jaså det var jag!!! hihi



Jag står redan på alla fyra...duktig jag är va!!!



lite kräk på golvet..mamma kommer du och torkar. Ser du Ann-britt vilken fin T-shirt hon har på sig *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0