sjuk igen!!

japp nu har man genomlidigt ett dygn an spyor och bajs!! Lava blev jättedålig måndagkväll och bara kräktes hela tiden...inte kul!! Jag var hemma från jobb igår eftersom jag kände mig kontig i magen..visste ji inte om hon hade smittat mig. Idag har hon varit bättre men har ändå kräkt en gång..rätt mycket! Nu står hon och drar mig i röjan..vill komma upp. Det är inte lätt av INTE skämma bort som små livet när dom är sjuka..man går ju runt och bär på henne hela tiden..får se hur det blir sen när vi ska gå tillbaka till det normala.

Imorgon börjar jag jobba 14 så jag ska kanske ut och gå med lava lite om det är fint väder...får passa på då ju. Vi får se om vi hittar hem till Sandra och Lova...eller vi ska nog inte hem till dom vi träffas nog ute istället så minskar vi risken att Lava eventuellt smittar.

Jag var och klippte mig innan idag...tog bara topparna och klippte till en lugg. Det blev iallafall jättefint och det behövdes verkligen hehe. Jag har ju inte klippt mig på över ett år så.
Snart ska vi äta...om viktor kommer hem nångång. Det blir kyckling curry med ris idag...mumma!! men Usch!!!! Lava sitter och fiser precis här nedanför mig...inga trevliga fisar heller. Usch lava!!!

Ibland så önskar jag att man inte hade nåt samvete...det hade underlättat så mycket. Till exempel...hade man inte behövt känns sig som en skurk för att man inte hinner träffa alla i sin närhet. För det gör jag ibland eller nä nu ljög jag...det gör jag hela tiden. Minst en gång varje dag kan jag tänka på vem eller vilka som jag INTE har träffat på ett tag. Sen är det ju vissa människor som har en inställning som går ut på att dom inte ska behöva röra en fena utan att alla ska rätta sig efter dem och komma och hälsa på dem hela tiden.....dom människorna bryr jag mig inte så mycket om...eller jag bryr mig men jag känner mig inte dum för att jag inte träffar dem. Men sen har vi dom som man faktiskt vill träffa och försöker pussla ihop en och annan träff när man har tid, dom kan jag inte träffa ofta nog...eller så känns det iallafall. Sen vet man ju inte riktigt hur dom känner heller. Man vet inte om dom verkligen förstår att man inte har mycket tid som helst eller om dom bara säger det och sen tycker att man är ignorant för att man inte har mer tid över för dom. Jag hoppas iallafall verkligen inte det.

I tisdes så skulle jag och Lava åka och hälsa på Veronika i Påarp, det är ju bara en dag i veckan som Veronika är där så den dagen vill jag försöka hälsa på om jag kan. Då slåt man ju två flugor i en smäll...jag kommer iväg med Lava på lite lek och sång OCH jag får träffa min underbara kusin. Vi har båda så dumma tiden så det blir inte av att man hinner ses i veckorna.
Jag var och hälsade på David, Jenny och Milo i söndes. David skulle hem till Ove för att tittapå fotboll men han kom rätt fort hem igen...efter att han hade varit och förorenat toaletterna på Väla som han beskrev det hehe. Vi skojade när Vi skulle hem jag och jenny...vi sa "jaha då får vi se om vi spyr eller skiter imorgon då haha" och vi hade så fel...det dröjde ju en hel dag till *ler* Men det verkar inte som att david var mer sjuk sen ju...har inte läst nåt i bloggen så det var nog inte får dom iallafall.

Jag skulle träffa Mia idag men det fick jag ju ställa in...vill ju inte smitta ner henne oxå. Riktigt tråkigt, hade verkligen sett fram emot vår lilla "dejt". Men det kommer väl fler dagar.
Pappa kommer hem ikväll eller inatt....så jag tänkte slå honom en signal imorgon. Höra hur trevligt han har haft det nu i värmen. Jag fick ett sms nu för nån dag sen där han skrev "jag VILL inte hem än...vill stanna kvar" och jag förstår han hehe. jag hade gärna oxå stannat kvar i värmen...fast vi har faktiskt haft det rätt varmt idag...även om vi inte har fått njuta av det.
Hoppas vädret är lika fint imorgon =0)

nu önskar jag er en underbar kväll...ska ta lillfisen nu...hon verkar bli lite arg nu.
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0