Äntligen kom vår lilla Nova.

Nu är det över och vi är hemma igen i vår lugna vrå, Den enda skillnaden är att nu har vi vår lilla Nova med oss.
Den 27 Augusti klockan 17.22 kom hon till världen. Hon hade väldigt bråttom ut hehe...det tog bara 50 minuter från att vi kom in till sjukhuset till att hon var ute.

Hon är helt underbar, har mycket hår...svart!! Tror att det kommer bli en liten mammakopia hehe.
Just nu sitter Viktor med henne i famnen och myser framför tv:n.
Ann-britt och Jocke var här innan och åt lite med oss. Sara har oxå varit här idag och hälsat på...hon tog med Lava ut på en prommis.
Lava verkar tycka om sin syster...inga svartsjuke symtom än så länge iallafall. Vi är väldigt noga med att hon ska få vara med mycket...eller iallafall så mycket som hon själv vill vara med.

Det enda som inte är så jättebra är väl amningen. Hade glömt bort att det gjorde så ont.....mjölken har inte runnit till än så Nova suger rätt bra....och det gör svinont!!!
Jag smörjer med ullfett men det hjälper inte så mycket. Nån som har några tips till mig.

Imorgon ska vi in till sjukhuset och göra pku testet, ska bli intressant att se hur mycket hon väger då.
Nu ska jag gå upp och kolla till min andra lilla prinsessa.....o vad jag älskar er!!! Två små underbara flickor har vi...helt otroligt!!

kramkram
bilder kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0