god morgon!!

Har helgen varit bra för er? Min var väl så där hehe...det inträffade lite mindre roliga saker...men men sånt är livet.
I Lördes var jag och köpte julegran. Jag och Anna åkte iväg till kropp för att hugga en fin gran men när vi kom dit så var det stängt. Snopen blev jag, det är väl tid att hugga gran nu. Så vi fick köra till bauhaus...ville egentligen hugga gran själv men man får väl ta det näst bästa. Det var ändå inget kul för hela familjen var inte med. Men granen blev jättefin, vi klädde den jag och Lava. Sen när vi hade pyntat klart så tog jag Lava och åkte till Mörarp...Farmor och Farfar var lite Lavasjuka hehe så dom fick passa henne till på söndagen. Hon fick sin första klippning där, Susanne var och klippte Ann-britt så dom tog Lava oxå. Hon var jätteduktig och satt så fint så fint så.
Nu har hon lite lugg hehe så söt är hon.
Vad hände mer då i helgen?
Jag och Anna och barnen var på busfabriken igår...det var väldigt roligt. Man blir så glad och mår så bra när man ser att ens barn mår bra. Det är äkta lycka. Att se sitt barn springa och tjuta av glädje och se dom små glimtarna i ögat...det är det jag lever för.
När vi kom hem sen så var Lava helt slut. Hon sprang och satte sig i Viktors knä och stannade sen där hehe.
Ja viktor var ju och spelade innebandy i söndes, han lyckades sträcka sig eller nåt så igår morse så hade han svinont i ryggen. Han ville prova att jobba ändå men han kom hem sen efter mindre än en timme. Så då tog jag bilen och åkte hem till Pappa. Vill ju träffa honom nu innan han åker iväg till thailand, man vet aldrig vad som kan hända. Vi drack lite kaffe och lekte med barnen. Kul att se att Lava inte är så blyg för honom längre. Man får väl ta sig i kragen och hälsa på lite mer =0)
Sen när jag hade varit hos Pappa så åkte jag och hämtade Anna sen åkte vi som sagt till busfabriken. Hehe jag hade köpt en hamburgare på McDonald´s som jag inte hann äta innan Anna kom ner till bilen så jag tog med mig den. Dum som jag är så hade jag den i en enorm McDonald´s påse som låg överst i bilbarnstolen, så när vi kom fram så sa hon i kassan:
"Ja, jag hoppas verkligen inte att du hade tänkt äta den här, för då blir det väldigt sura miner."
Eh! vad skulle jag säga, jag sa:
"nä då det vet jag att man inte får, jag LOVAR att jag inte ska äta den här"
Men seriöst vad trodde hon, att jag bara skulle ha den där i tre timmar och SEN äta den....hehe nädå. Jag smög in på toan och åt den där hehe...väldigt aptitligt att äta en hamburgare på en toalett...men vad gör man inte för mat haha.

Ett av universums mystrium är: varför hittar man alrig nåt när man ska ha det. Alltså man kan se saken överallt hela tiden men så fort man behöver den så är den borta. Jag ville ha MP3:n nu när jag skule gå med Lava till dagis men jag hittar verkligen inte den nånstans. Jag VET att den låg på skrivbordet senast igår.....jag misstänker en liten dam som heter Lava. Men om hon har tagit den så kan den vara överallt i hela huset....suck!!

Igår var jag iväg och köpte dörrar till ovanvåningen...det blev såååå fint. Det var ju rea på dom dörrarna som vi vill ha på bauhaus...så jag sa bara till Viktor att nu köper jag dom och sen är det inte mer med det. Ni förstår att om jag ska vänta på att Viktor ska få tummarna ur så händer det aldrig nåt...jag får ta saken i egna händer vare sig han vill eller ej. Jag var oxå och köpte en ny toalettsits i helgen...så nu behöver inte våra gäster slå sig halv fördärvade på toan hädanefter hehe.
"jaså sånt har vi råd med" sa Viktor då
Hahahahaha ja jag tycker faktiskt att det är rätt viktigt med en HEL toasits...eller!! vad tycker ni gäster?? ja jag trodde väl de.

Nu ska jag slå min kära mor en signal. Hon var hos doktorn igår och jag vill gärna veta hur det gick.
ha en underbar dag och var rädd om er////kramar o pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0