semester!

ja nu kommer jag väl att kunna blogga lite mer nu när jag semester.
Det var riktigt segt att jobba igår..ville bara hem till mina älsklingar, viktor var snäll och höll sig vaken för min skull. Så vi satt och pratade och mös lite innan vi gick och lade oss. Imorse var jag faktiskt rätt pigg...kanske för att jag visst att jag var ledig hehe. Vi var inom mitt jobb innan och lämnade mitt jobbekort, maskinen snodde mina pengar igår ju så dom skulle fixa kortet. Jag stod och matade in pengar eftersom jag hade samlat på mig en del under dagens gång (vill helst inte köra runder med 1000 lappar) och när jag hade matat in 2490 kronor så skulle jag bekräfta allt men vad händer då...jo INGENTING!!! pengarna var fortfarande kvar på kortet och jag stod där som ett fån. Jag belv lite nervös för jag har hört om dom som får betala dom där pengarna ur egen ficka när dom saknas...och det tänkte jag INTE göra. Men dom sa att det var lugnt och att det hade hänt innan så det blev inga sura miner. Jag ringde och pratade med dom på lönekontoret oxå för att luska ut hur många semester dagar jag kommer att tjäna ihop innan jag går på mammaledighet. Det blev 21 dagar trodde hon på lönekontoret. Det betyder att jag kommer kunna vara ledig hela juni månad hehe...hoppas bara nu att jag får vara ledig då. Ska prata med dom på jobb imorgon och fjäska lite hehe.

NU ska jag snart iväg och hämta lilla Johanna på dagis, sara behövde lite hjälp så klart man ställer upp. Ska hämta henne kl 15.00...hoppas bara att jag hittar till dagiset hehe.

Jag får väl börja så smått med maten, det blir stekt falukorv med potatismos idag, ska se om Ann-britt vill ha lite. Det var ett tag sen vi åt mos...illa illa!!! det som är såå gott.
Imorgon ska vi nog ha rödspätta med potatis och remuladsås..mumma!! synd att det stinker i hela lägenheten sen när man har lagat maten.

ha en bra dag....det ska jag ha!!! njut av livet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0