snälla var rädd om er!!

Igår fick jag höra på nyheterna att en 22 årig man hade omkommit vid en byggnadsplats på berga. Den här killen hette Joakim Björck, han gick i samma klass som Viktor i gymnasiet. Emil gick i samma klass med honom från 2:an till 5:an. Joakim hade precis blivit pappa till en 5 månaders liten pojke....Neo heter han. Han och hans sambo hade precis köpt ett hus i Hyllinge.
Han sa till henne den dagen "hej då nu går jag till jobb" men han kom aldrig hem igen.
Livet är allt bra orättvisst ibland...eller väldigt ofta faktiskt.

Detta gör att man uppskattar dom man har nära. Jag fick väldigt ont i magen när jag hörde detta för jag föreställde mig att det var Viktor som inte skulle komma hem, att det var lilla Lava som skulle få växa upp utan en far.
Vi berättar inte ofta nog för våra nära och kära hur mycket dom betyder för oss. Vi tar för givet att dom alltid ska vara där, men sanningen är den att alla försvinner någon gång och tills dess så måste vi göra allt i vår makt för att visa och få dem känna sig älskade.
Jag ringde direkt hem när jag hörde den tragiska nyheten och berättade för Viktor hur mycket jag älskade honom, efter det så ringde jag Mamma o.s.v. Jag vill inte försvinna från denna värld utan att alla vet hur mycket jag värderar dom. Utan sin familj så är man ingen, inget!

Nu ska jag gå in och pussa min underbara dotter och tacka henne för att hon finns hos mig idag och imorgon och förhoppningsvis för alltid. Ta väl hand om er....älska istället för att hata...det är livet.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0