totalt stopp!!!

haha jag trodde jag skulle döööö igår. Nu ska ni få höra.
Jag körde ju 220 som vanligt igår...sen efter halva arbetspasset så skulle jag gå över till 219. Klockan var väl 20.15 när jag tog bussen och styrde min väg mot Rydebäck. Jag kom dit och svängde runt och körde vidare mot Domsten. Ni som har åkt den linjen vet hur den går och ni vet oxå att där finns två hållplatser som heter Halalid och Johan banérsväg. Nåt som jag hade missat när jag började jobba var att läsa vår anslagstavla...där det står skrivet om det är vissa ändringar i rutten. Nu var det så bra så att det var totalt stopp när jag kom fram till Johan banérsväg....alltså verkligen helt stopp. Så jag hade inget annat val än att börja backa hela långa vägen tillbaka.....det blev en del nervösa viskningar kan jag ju säga hehe.
När jag väl hade backat tillbaka så jag nästan var ute på drottninggatan igen så var et bara ett problem. När man svänger upp in på den här gatan så är det en massa stolpar och vängningsplikt överallt. Och det är en sak att köra IN i den gatan....det är en helt annan sak att BACKA UT därifrån.
En passagerare fick snällt gå ut och stanna trafiken och guida mig så jag inte körde ner några skyltar....vilket jag klarade galant. men tyvärr så kom jag ut på fel håll så nu var nästa problem var haf skulle vända någonstans. Den här passageraren som hade hjälpt mig visste ett ställe som vi kunde vända på (sa han och trodde han) men när vi väl kom dit så jag det bilar överallt och runt omkring mig och det gick inte. det slutatde med att jag fick köra ner vid gröningen och ända ut vid pirmuren och vända där...med bara några millimetrar som marginal. Jag kan ju säga att jag var lagom svettig när vi väl kom på rätt spår igen.
Vid detta laget så hade jag blvit 18 minuter sen......så jäkla pinsamt!!
Som tur är så har vi rätt lång vändtid ute i domsten så jag kom rätt i tid när jag väl vände där och körde ner mot helsingborg igen.
Inga sador på vare sig mig eller bussen så det får man väl ändå tycka är ett plus.

Nä nu ska jag ta min gnälliga bebis....viktor har varit och köpt bisolvon till henne och nässpray så nu hoppas vi att hon kan sova inatt.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0