äntligen!

Lava sitter och ritar och Nova sover i babysittern....äntligen kan jag blogga lite. Det är minsann inte lätt att hitta tiden för bloggande.
Min mor har varit på besök idag...alltid kul! hon passade Nova medan jag kunde sätta upp grinden på ovanvåningen...skönt nu när det är gjort. Så inatt ska Lava få sova i sin STORA säng. Nu kan hon själv komma in till oss på morgonen när hon vaknar. Vi får se om det är en bra eller dålig grej sen hehe. Så det kommer nog att bli en spännande natt inatt.
Jag gjorde om spjälsängen idag oxå så nu kan Nova sova iden. Jag ska börja så smått att introducera den för henne under dagarna. Vi har ju babyvakten så jag hör ju henne direkt om det skulle vara nåt. Finns ingen anledning till att dra ut på det....ju forttare hon vänjer sig vid att sova i sängen destu lättare blir det sen när hon väl ska sova i den på heltid.

Viktor tog Lava till dagis idag. I 5 hela timmar satt han och tittade på medan hon lekte och hade roligt. Det hade gått jättebra, hon hade typ inte brytt sig om honom alls...det är en bra grej alltså. Så det kommer nog att gå bra detta.
Jag var med henne igår eftersom viktor inte mådde så bra...et var egentligen meningen att han skulle gå alla dagar denna veckan (villl inte ta med Nova dit i onödan) men han hade rätt hög feber så det blev jag som fick åka.
Han hade fortfarande feber idag men han ville själv åka. Vi får se hur han mår imorgon...hoppas bättre.
Imorgon ska vi åka ifrån dagiset i nån timme under dagen och se hur Lava reagerar på det...jag tror inte att det kommer bli några problem.
Det har varit så skönt faktiskt idag, När Viktor och Lava var borta fick jag gjort så mycket. Nova är så snäll...hon bara äter och sover...för det mesta iallfall. Nu börjar det bli bättre med amningen så nu tänker man inte så mycket på det...allt flyter på rätt bra faktiskt.
Nu är det bara den nedrans ovanvåningen som ska bli klar nångång. Det r så frustrerande när det är så lite kvar som ska göras....men jag kan inte begära att viktor ska ställa sig och måla nr han har feber och så.
Hoppas verkligen att han blir bättre till imorgon....jag vill inget annat än att städa och göra fint där uppe. Är så trött på att gå runt i skiten.

Viktor ligger och sover dr uppe just nu...tnkte att så fort han vaknar så ska jag sticka iväg och handla lite...behöver blöjor till minstingen...dom är snart slut. Vi är bortskämda med att få blöjor lite till som tätt så vi tänker inte på att handla hem hehe.

Hade behövt köpa en jacka till Lava åxa nu när hon har börjat på dagis...det börjar bli rätt rått ute. Sen måste vi köpa regnställ oxå...ingen billig historia. Å vad jag längtar till ullared hehe!!!

Så nu fick jag inte blogga mer för Lava..nu ska jag duscha henne hade jag tänkt.
Hon börjar bli lite grinig...det är väl dags för lite middag oxå. Fisk blir det idag!!!

ha det så bra så hörs vi snart!!
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0