Yes!!!!

Haha jag var uppe i garderoben och plockade fram lite kläder som låg nerpackade...vad hittar jag där..jo alla mina jeans. Jag tänkte att det var lika bra att prova och se hur lite som passade....och tro det eller ej men jag kom i alla mina jeans utom ett par. Så jäkla gött känns det. Så nu har jag blivit sporrad och nu ska jag försöka vara duktig och komma i form. Jag har ju ca 2 timmars promenad om dagen när Lava ska till dagis ...ska bara försöka låta bli att gå inom NETTO på vägen hem och köpa nåt gott hehe. Men annars ska jag försöka hålla igen överlag på gott gott. Amningen tar jättemycket på mig så det är bara för Nova att äta äta äta *ler*

Vi ska strax iväg till BVC, då hoppas jag att hon har gått upp ordentligt i vikt....så mycket som hon äter så är det nåt fel annars. Sen när vi har varit där så ska jag iväg och hämta hem den andra lilla prinsessan. Hon har det så roligt på dagis nu...(tror jag iallafall) och hon är så glad när vi kommer dit på morgonen. Hon har börjat fatta vad DAGIS är för nåt. Så om man säger till henne att vi ska till dagis så skiner hon upp som en sol.
Jag känner att jag behöver den lilla egentiden som jag får när hon är på dagis, igår var hon hemma eftersom det var så fult väder och det märktes. Jag fick typ ingenting gjort. Hon är rätt trotsig den här damen när hon väl sätter den sidan till.
Nu är det bara denna veckan oxå som inskolningen är och sen börjar hon tis till torsdag 8.15 till 13.15. Det kommer gå jättera och bara vädret är fint så är det skönt att komma ut om dagarna. Man får en ursäkt till att gå ut.

Anna och Peter kommer och hälsar på idag. Jag tänkte bjuda på tacos...det går alltid hem. Peter skulle visst hjälpa Stefan med hans bil...den står numera i vårt garage. Stor suck!!!! vi har i nulägen 5 bilar på vår uppfart och bara två av dom är våra egna...ännu större suck!! Jag visste att det skulle bli så här. Jäkla skrotgård känns det som.

Nova mår bättre nu, ingen feber och äter ordentligt. Vi var ju inlagda på sjukhus nu i helgen. Nova hade ättehög feber och mådde inte bra...så jag fick sova på sjukan med henne. Tack och lov så var det bara en natt...det räckte gott och väl.

Sandra och Lova var här igår och hälsade på...väldigt trevligt!! Vi snackade om allt möjligt...skönt att få gnälla av sig lite hehe. Barnen lekte så fint...det är kul när Lava kan leka med nån som hon känner...men ser skillnaden på henne...hon blir liksom tuffare. Jag ska nog ta Nova nu nån dag och åka hem till Sandra när viktor har kommit från jobb. Så han får lite egentid med Lava och jag får komma iväg från hemmet lite.

Ann-britt kom hem med en överraskning igår...hon hade köpt den stolen som jag ville ha på IKEA. Vi var där i måndes och skulle köpa den och lite annat...men den var redan slut. Så dagen efter så skulle Ann-britt dit igen i ett annat ärende och då frågade hon om hon skulle gå inom och se om dom hade fått in fler. Jag tänkte att dom nog redan var slut så jag hade inte större förväntningar...men sen ringde hon och sa att hon hade fått tag i en...gissa om jag blev glad. Jag satte ihop den igår och provade den..sköööön!!!!
En sak som var mindre skön...var den där jäkla grinden...jag fick den i handen igår när jag hade lagt Lava. Snacka om att jag blev paff...jag skulle bara stänga grinden och så poff så hade jag den i handen. Tur att det var jag som tog av den så att det inte hade varit Lava. Så nu har jag borrat upp den med pluggar och hela köret...nu sitter den som berget.

Nä nu ska jag ta min lilla tjej...hon har vaknat.
ha det så bra allihopa...kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0