Middagsbjudning!!

Pappa, Suzanne, Romina och tobias var här igår och åt middag. Det var supertrevligt och roligt att nästan alla var samlade. Robin kunde inte vara med, han hade tyvärr andra planer.
Tobias, Pappa och Suzanne kom vid 5 tiden. Vi pratade lite om allt möjligt...Lava blev som en liten fästing på Suzanne hehe men jag tror inte att hon hade nåt emot det. Romina kom lite senare eftersom hon jobbade fram till 5. Men när hon kom så satte vid oss till bords. Maten verkade vara uppskattatd vilket var jättekul. Jag hade gjort Flygande Jakob.

Efter Maten så satt vi bara o mös, pratade och hade det allmänt trevligt.
Nä det var verkligen uppskattat igår...jag tycker det är så roligt när vi kan träffas så här. Känns som hjärtat får lite bensin hehe....när man har så många som man älskar runt omkring sig.

Tobias berättade at han hade blivit utvald av skolan att få åka till Tanzania i februari....det är jättekul för honom och vi är alla jättestolta över honom. Grattis Tobbe =0)





Vi var ute på lekplatsen nu för nån dag sedan....jag tog lite bilder. Tyvärr måsta jag säga att jag är rätt dålig på att leka vid den lekplatsen. Alltså barnen har jättekul, men jag tycker att den är lite fattig hehe.
Det var rätt rått och kallt ute...blåste en del...så vi kunde inte vara ute så länge.





Vi fikade på kex och banan.....







-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag hade lite roligt med Nova nu för nån dag sedan....vi lekte prinsessa hihi...





Å nu har vårt hem blivit juligt......ja och åååååh va fint det är. Jag älskar verkligen julen...även om den är stressig. Jag längtar tills barnen är så pass stora så att dom oxå kan vara med och julpynta. Jag försökte få med mig Lava när jag skulle baka och göra julgodis...men icke!!! MEN hon var faktiskt med och pyntade granen....hon sprang och hämtade kulorna och jag fick hänga upp dom. Sen var hon ju men och valde ut granen oxå...i stormen hehe.
Vi åkte till Bauhaus i år igen....lite trist...jag ville ju ut och hugga gran...men det blev inget med det.

Så här ser vårt juliga hem ut nu:



När vi var på väg och köpa gran.



ber om ursäkt för dålig kvalité



Jag får jaga denna lilla skiten hela tiden...hon är där och drar i kulorna och glittret.

Jaha vad händer annars idag då? jo vi ska hem till Ann-britt och Jocke och äta söndagsstek...mumma!!!!
Sen tänkte jag faktiskt åka ut på väla en sväng med barnen...Lava och Nova har ju fått julklapp av Morfar så jag tänkte se om jag kunde hitt nåt fint till dom. Jag vet att Lvav behöver en ny klänning...hehe hennes favorit klänning sjunger på sista versen nu...så hon kanske kunde få välja en själv.
Sen ska jag kolla om dom som säljer briketter har öppet...isåfall ska jag dit och handla...hehe vår ved håller på att ta slut nu....inte bra!!! det är ju bara december månad...suck!!!!
men då vet vi det till nästa år....vi ska definitivt köpa mer ved då.

Nu ska jag ta tag i saker o ting...kan ju inte åka hemmifrån när det ser ut så här.
Städa, städa, stäääääda!!!!

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0