Tårarna rinner....

....ni får ursäkta mig, jag lyssnade på Rominas klipp som hon har lagt ut precis....kan verkligen inte sluta skratta.

Lyssna på dem om ni vill få er ett gott skratt: www.romina.devote.se

Jaha då har man köpt en ny bil nu då. Det blev en Seat Ibiza kombi. En miljöbil, vit till färgen och jättefin.
Så här gick det till:
Viktor ringde mig igår morse vid 6.40 ungefär.....han sa att bilen hade kapsejsat. Han hade kört på motorvägen när bilen började gå segt...och när han kom på motorvägen så tändes oljelampan....sen var det kört.
Det måst ha blivt nån oljelekage för det var inte alls längesen vi fyllde på oljan.
Så snälla svärmor fick bogsera Viktor hem och sen fick han och jag och Nova åka iväg och kolla på bil.
Vi hade ju tänkt köpa bil ändå men det var precis så här jag INTE ville att det skulle bli. Jag vill kunna tänka över mitt val ordentligt och räkna på det så att man klarar av ett bilköp.
Vi åkte runder till typ alla bilaffärer på hela berga....och sista affären vi var i innan vi skulle till ford (vi ville ju ha en ford fiesta) var Seat. Vi tittade lite och sen kom en försäljare och hjälpte oss....han visade oss till denna skönheten. När han sa att det var en miljöbil så var jag "hocked" hehe. Nä men den dricker 0,5 liter milen så vi kommer spara in en hel del bara på bensinkostnaden. Sen är den skattebefriad i 5 år. Den hade alla tänkbara tillbehör...ingen som man skulle betala extra för som man vanligtvis får göra.
Nä det kändes riktigt bra om jag får säga det själv. Ibland tror jag att vi fegar lite för mycket....nu blev det ju bra ändå...även om det inte gick till som vi hade tänkt oss.

Så idag klockan 16.00 så hämtar vi bilen och skriver lite papper och så. Jag och barnen ska ta bussen in till stan när jag har hämtat Lava på dagis. Det blir en iten utflyckt för dom hehe.
Upptäckte idag att Nova börjar bli lite för stor för åkpåsen och för att ligga där hon gör i vagnen. Det är nog dags att flytta på Lava så hon sitter "där nere" och Nova "där uppe". Hoppas bara inte att det är för kallt för Nova....det är ju fortfarande rätt rått i luften. Det kände jag idag när jag gick till dagis UTAN vantar.

Snart så bär det iväg till Lalandia med Älsklingen och Lava. Det ska bli riktigt mysigt att bara kunna ro om Lava för en gångs skull. Jag blev lite ledsen inombords igår, känns som vi bara skäller på Lava hela tiden. Hon hittar på en massa hyss nu, men jag tänker inte på att hon kanske gör det för att få min/vår uppmärksamhet.
Ingen har sagt att det skulle vara enkelt att vara förälder.....det här med skuldkänslor kan förtära en om man inte är försiktigt.
Men nu ska vi som sagt få en hel helg med vår lilla stjärna och detvska bli sååå underbart. Det blir ju lite tajt ekonomiskt med tanke på vårt senast köp hehe men det fixar sig nog ändå.....ja det får det göra helt enkelt.

Ooh! jag vill ha deklerationen nuuuu....vill se om man ska skratta eller gråta hehe. Hoppas vi får tillbaka en hel del...det hade hjälpt oss en massa nu i sommar.
jaja men nu ska jag mysa med Nova lite.....hon sitter i gymet oc leker så fint för sig själv...så nu måste jag dit och störa henne hehe.
ha en underbar dag mina kära vänner////
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0