Bröllop nr 3

I lördes bar det av till det tredje och sista bröllopet för iår. Det blev en helt lyckad kväll med många skratt och vackra människor.
Johan och Erika strålade av kärlek och bröllopet var så otroligt vackert.
Cermonin var i Allerum kyrka och bröllopsfesten var sedan i Jakob Hansens hus.
Jag fick smaka två nya saker under kvällen, Pilgrimsmussla och Gödkalvs innanlår. Maten var helt utsökt och vinet var oxå väldigt gott. Det serverades olika viner till dom olika rätterna...hehe man kände sig en aning lyxig där.
Emil var snäll och skjutsade oss hem sedan.....det blev inte så jättesent, vi var hemma lite över 12 tror jag.

Sen på söndagen så var jag iväg på inredningsparty hos Sabina, hittade lite med köpte dock inget. Tänkte ha ett eget party och se om man kunde köpa det lite billigare då.
Det blev en kväll i soffan sen. Tobbe och Viktor var iväg och spelade innebandy och sen så kollade vi på idol ihop.
Dom små grisarna hade köpt Pizza med sig hem...så det blev lite syndande hehe.

Idag har Nova varit på dagis för första gången. Det gick jättebra, hon satte igång och lekte direkt. Fruktstunden klarade hon väl inte direkt...hon ville mest springa runder och leka.
Lava tyckte att det var jättekonstigt att Nova skulle stanna kvar på den ena avdelningen när hon skulle gå över till sin egen. Hon ville ta med Nova hehe.
Jag tänkte inte på att ta med tidning idag, det misstaget gör jag inte om. Det blir lätt lite långtråkigt om man ska sitta där rakt upp o ner i några timmar. Så imorgon tar jag med mig lite skvaller...har en del att avverka.

Nu är det bara några veckor kvar innan jag börjar jobba. Jag har lite smått ångest, hur det ska gå här hemma när jag inte är här. Det kommer antagligen att gå skitbra men innan jag har sett det med egna ögon så kommer jag nog att vara nervös. Jag kommer nog att köra slut på mig helt och hållet första veckan, man vill ju ha lika fint hemma fast än att man har jobbat ett 13 timmars skift. Men det går nog bara första veckan, sen kommer ja inse att det inte håller.
Usch!!! hatar att inte mveta hur saker och ting ska gå. Hade bara velat titta in i framtiden...bara för en liten stund så jag kan få vissa saker bekräftade.
Ja hittade mina jobbenycklar idag...ett + hehe.

Sen började jag att måla på Lavas rum...äntligen!!! jag tänkte att jag ska göra grovjobbet nu så jag kan köra finliret sen när båda barnen är på dagis.
Det kändes riktigt bra att börja iallfall...har hittat min motivation nu.

Nu ska jag förbereda mig inför IDOL.....såå roligt att det har börjat igen...som jag skrattade igår.
ha en underbar kväll så hoppas vi på bättre väder imorgon.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0