Hur ska jag reagera

Nu är jag väldigt förvirrad, besviken!!
Jag skulle hämta barnen på dagis nu kl 14. Jag kör upp bilen och går förbi dagis (Lavas avdelning) när jag ser att dom ser mig. Dom nästan springer ut i tamburen där dom möter mig. 
Dom förklarar att dom hjälper Lava och Nova på med kläderna så jag inte behöver gå in. 
Jag förklara att det inte gör nåt och att jag inte är infektionskänslig ÄN. Men dom insisterar på att jag ska vara kvar där. 
Sen berättar dom lite försiktigt att det kanske är bättre att Viktor hämtar dom "sen". Vadå SEN, när håret har trillat eller?? 
Dom ville besparar mig en massa frågor men jag vet inte hur jag känner inför detta. 
När man gör så här så beter dom sig dom att detta är nåt att skämmas över. 
Vad ska Lavas och Novas kompisar säga när jag ska möta upp dom utanför dagiset istället för där inne som vanligt. 
Vad är dom rädda för egentligen?
Jag hade inte tänkt gå in där helrakad och skrämma livet av barnen. 
Det sista jag vill är att mina barn ska behöva skämmas för mig men detta gör saken så mycket jobbigare. 
 
Lava hade varit väldigt nere idag och sagt till fröken att hon saknade mig. 
Men är detta nåt konstigt eller? 
Det är klart att detta är jobbigt. Nova har pratat mer om min sjukdom och vad som kommer hända medan Lava inte har velat ta det till sig. 
Nu börjar Lava prata mer om det och vad gör fröknarna då...då gör dom det till nåt jättekonstigt. 
Jag kan inte hjälpa att känna mig besviken och ledsen.
 
Hur hade ni reagerat?
Är detta rätt eller?
Jag vet inte hur jag ska reagera 😕
 
Jaja nu har jag flickorna hemma iallafall. Ska njuta så länge det varar 😊
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Tycker det låter som ett mycket konstigt förfarande..eftersom du själv är öppen med det så är det kanske bättre att prata om det. Stor kram till dig, skönt du mår lite bättre idag.

2015-04-24 @ 16:52:30
Postat av: Lillasyster

Skulle du skrämma barn bra för att du inte har hår??? Så om jag självmant valde att raka av mig håret så skulle jag inte få hämta mina barn på dagis? Seriöst?! de har absolut ingen rätt att göra sånna uttalande och jag tycker att du ska ta upp detta med personalen , oerhört kränkande.!!! Tycker som sagt att du verkligen ska ta upp detta direkt! Var 9.e människa blir sjuk i cancer... Man ska vara öppen med det, det är normalt i vårt samhälle och det är viktigt att vara öppen
. Va stark!! <3

2015-04-24 @ 17:14:32
Postat av: Lillasyster

Skulle du skrämma barn bra för att du inte har hår??? Så om jag självmant valde att raka av mig håret så skulle jag inte få hämta mina barn på dagis? Seriöst?! de har absolut ingen rätt att göra sånna uttalande och jag tycker att du ska ta upp detta med personalen , oerhört kränkande.!!! Tycker som sagt att du verkligen ska ta upp detta direkt! Var 9.e människa blir sjuk i cancer... Man ska vara öppen med det, det är normalt i vårt samhälle och det är viktigt att vara öppen
. Va stark!! <3

2015-04-24 @ 17:14:32
Postat av: Trygg

allt som går utanför den normala normen, har en del människor svårt att tackla. Då väljer dessa ett förfaringssätt som blir så fel. Njut av dina tjejer det bästa du har det är medicin som heter duga.

2015-04-25 @ 06:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0