Kvällsbesök!!

Romina tittade in nu på kvällskvisten och meddelade att jag får en övernattningskompis hehe. 
Rickard hade gått och blivit sjuk där hemma så Romina får söka skydd här 😘
 
Besöket på dagis gick bra idag. 
Jag förklarade för dom hur jag ville ha det och hur jag hade upplevt saker fram till nu.
Vi kom överrens om att ALLT ska vara precis som vanligt framöver. 
Jag kommer hämta och lämna barnen inne på dagis. 
När mitt hår har trillat så kommer jag att komma till dagis och ta alla eventuella frågor som barnen har.
Jag förklarade för fröknarna att jag tycker att det är viktigt att dom pratar med barnen om just cancer och vad som händer när någon blir allvarligt sjuk, sannolikheten att detta kommer hända igen på vårt dagis är tyvärr ganska stor. Det är bättre att vara förbered och veta hur man ska hanskas med situationen än att det blir som det blev nu.
Det är bara tråkigt att detta så lätt hade kunnat undvikas genom en enkel fråga: Hur vill du att vi hanterar detta? 
Då hade dom fått ett väldigt enkelt svar, va precis som vanligt!!!
 
Varför skrämmer den här sjukdomen så många?
Är det för att den blir vanligare och vanligare? 
Är det för att den tvingar människor att inse faktum, vi är dödliga!! 
Jag hade aldrig ens tänkt på cancer innan min pappa fick det. Även då va det väldigt overkligt.
 
När jag fick beskedet så ändrades ingenting hos mig. 
Jag kunde inte förknippa mig själv med ordet cancer.
Fortfarande har jag svårt att sätta mig i det facket, att vara en av dom som har haft cancer.
 
Jag väljer att inte sätta en etikett på mig själv, varför?? 
För att jag är fortfarande jag, samma Bella som åkte till jobbet för mindre än två månader sedan.
Samma Bella som älskar livet, mina barn och min familj.
Samma Bella som sökte till Polishögskolan.
 
Cancer ska INTE få definiera mig, det är inte den jag är. 
 
 
Utslagen som jag började få för någon dag sedan har bara blivit värre. Jag måste prata med doktorn imorgon och se om dom kan hjälpa mig. 
Halsbrännan är fortfarande samma. 
Vichy vattnet har hjälpt delvis mot svampen, kommer ändå att försöka få nåt utskrivet ( det smakar skitäckligt).
 
 
 
Dagens mumsigheter 💪🏻🍓☀️🌸
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0