Massa papper!!

Jag fick en plastpapp med alla folders och papper när jag gick från sjukhuset. En liten vit-blå bok med min medicinplan. 
När jag såg alla läkemedel jag ska ta blev jag lite illa till mods. Alla dessa tabletter och sprutor...in i min kropp.
 
Dom ändrade min tid på torsdag till 14 istället för  08.30. Sjuksköterskan frågade om det gick bra och som vanligt så gör man det man har blivit lärd att göra....vara så tillmötesgående man bara kan. 
 
Dessa medicinerna skulle tydligen ruinera mig. 
Tråkigt att få reda på det nu...speciellt eftersom jag frågade just detta på förra mötet. 
Hur mycket kommer detta kosta mig? 
Det va frågan jag ställde, svaret var: det är bara hormontabletterna som du kommer behöva hämta ut och betala...dom kostar ca 180 kr per burk.
Nu fick jag reda på att jag ska hämta ut tabletter och sprutor som kommer kosta minst 1000 kr per uttag. Jag ska göra 6 st behandlingar, alltså 6000 kr. 
Tur att det finns högkostnadsskydd där oxå.
 
Jag gick till Petras hårstudio först för att kolla peruker, hon va sjukskriven. Men tydligen så utgår dom flesta perukmakarna från Carl M Lundh så det blev nästa anhalt.
Jag fick boka en tid för konsultation, det blev imorgon kl 09.00. 
Hon frågade om jag ville ha senare i veckan...nej jag vill ha detta gjort så fort som möjligt. 
Så nu sitter jag på kafé annorledes och dricker en kopp kaffe med bulle. Sitter och tänker på allt som sades på mötet. 
Jag måste erkänna att mitt mod sviktade lite när jag satt där. 
För första gången på hela denna tiden kände jag mig sjuk.
Människorna gick fram och tillbaka, den ena med hår och den andra utan. 
En kvinna kom ut från ett rum och va helt vit i ansiktet, hon mådde uppenbarligen inte bra. 
En annan kvinna stod och tittade sig i spegeln och smekte det lilla hår som börjar visa sig. 
Jag såg mig själv i alla dessa människorna, det är så här verkligheten ser ut.
Jag kan förneka det så mycket jag bara vill men det drar ihop sig....alldeles snart är jag där.
 
 
 
 
I all denna sörja fick jag njuta av en god fralla och en kopp kaffe iallafall 😊
 
 
Nu ska jag strax bege mig hem. Läsa lite mer i denna folders. 
Just nu regnar det men jag vet att solen är där nånstans.
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️😝

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Usch ja, det ser tufft ut men det fixar du 😘

2015-04-14 @ 16:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0