Snart dags att sova.

Det har varit en bra dag idag. Solen lös när jag gick upp imorse. Barnen hade myst framför tvn ett tag innan dom väckte mig. Vi åt frukost sen gick jag ut och satte mig på framsidan med en kopp kaffe och njöt av solens varma strålar i ansiktet. Grannen kom och satte sig och suktade efter kaffe, så jag gick in och satte på lite mer. Vi pratade lite till min andra granne frågade om jag ville ha mina plattor rengjorda....han stod där med sin högtryckstvätt i högsta hugg hehe. Jag tackade ja och flyttade mig. Det blev lite mer kaffe innan jag va tvungen att gå in och fixa lunch till tjejerna. Under hela denna tiden lekte Lava och Nova med dom andra barnen på lekplatsen. Jag tänkte för en gångs skull inte på ordet cancer eller dess innebörd....skönt!! Jag hoppas att det blir fler av dessa dagarna. Vi åt lunch och sedan åkte vi och hälsade på min gamla klasskompis mamma (jag nästintill bodde hos dem under min skolgång hehe). Vi pratade om allt mellan himmel och jord medan barnen lekte eller mumsade på bullar. Sen körde vi hem och barnen badade medan jag lagade middagen. Efter maten lade vi oss allihopa i min säng och kollade på en film...mysigt. Nu ligger båda två i sina sängar och jag sitter här och skriver. Det har varit en bra dag idag men nu när kvällen kommer så börjar tankarna sväva iväg igen. Det är nog ganska normalt men ändå jobbigt. Jag läste ut den första boken igår innan jag lade mig och nu är jag snart klar med den andra.....skönt att sysselsätta hjärnan. Imorgon ska jag iväg med Nova till doktorn, ska titta på hennes tånaglar. Hon har ju haft nåt svampliknande på dom så länge jag kan komma ihåg. Inga huskurer har hjälpt och nu äntligen har vi fått en tid till en riktig hudläkare. Så små barn kan ju inte få fotsvamp eller nagelsvamp hette det ju....det var i alla fall vad dom sa till mig när jag ringde om hjälp. Nu fick jag bekräftat att det var det ändå.....föräldrar känner sina barn bäst hehe. Så nu hoppas jag att hon får nåt som tar bort det, hon har ju ont emellanåt och det ska hon verkligen inte behöva ha. Nu tänkte jag fortsätta läsa i min bok till ögonen blir sömniga. Sov så gott!!
Alltid lika fotogeniska haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland ska man inte lyssna på dom som tror sig veta allt.....ens egen intuition är oftast mer rätt

2015-04-10 @ 11:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0