Lund

Idag blev det till att gå upp tidigt.
Jag skulle vara i Lund kl 8 för förberedelserna inför strålningen. 
Det gick bra förutom att jag va så så trött. Det va längesen jag gick upp kl 5.
 
Det va konstigt att vara där, läkaren pratade med mig men jag hörde nog bara hälften. 
Jag gillar inte att vara på sjukhus nu för tiden som ni säkert förstår. När jag väl är där så känns det som att jag går in i mig själv liksom. Som att jag skyddar mig själv, jag blir på helspänn.
Fortfarande blir jag illamående så fort jag sätter min fot på ett sjukhus. 
 
Läkaren pratade om allt som skulle hända sen fick jag ta av mig på överdelen. 
Sedan lade jag mig på en brist så dom kunde se exakt vilken position jag skulle ligga i.
Armarna över huvudet och rak i kroppen. 
Dom satte en stålram runt bröstet och mätte från alla håll kändes det som.
Sedan så tatuerade läkaren in 3 prickar på mig. En på var sida av brösten och en i mitten. 
Sedan ritade han med en penna på mig. 
Prickarna kommer jag alltid ha kvar...som en påminnelse.
 
 
 
 
Så nu är det snart dags för detta oxå.
Det kommer fortfarande stunder när allt detta känns så overkligt, att det händer någon annan.
Men imorgon blir jag väl påminnd, då är det dags för sprutan.
Kl 11 ska jag vara inne på lasarettet. Vet ej hur jag kommer må efter den men troligtvis bra.
 
Jag rakade huvudet igår igen. Står inte ut med att se det tunna sorgliga lilla håret som kommer ut. 
Jag har tappat fler ögonfransar nu, vet inte varför. Det ska ju börja växa mer nu tycker jag. Det är kanske en sen reaktion på cellgifterna. Jag har ju även naglarna som gör ont. Tre av mina tånaglar har blivit blåa nu, dom lär väl trilla av. 
 
Något positivt som jag gjorde idag va!!!!!
 
 
Jag samlade ihop alla mina mediciner och sedan tog jag en promenad ner till Apoteket. 
Det va en otroligt skön känsla. 
Blev lite känslosam när jag såg alla medicinerna, så där ihop samlade så va dom ju så många. 
 
Hoppas jag aldrig mer behöver se dom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0