Fredagsmys

Klockan tickar bestämt mot det där målet som byggs upp under förväntning hela veckan lång.
Fredagsmys!!!
Godiset är inhandlat.
Filmen är vald.
Nu är det bara att vänta. 
 
Tröttheten har varit ganska överväldig idag.
Jag höll barnen hemma från dagis/skola idag, tänkte att vi skulle ha lite kvalitetstid.
Det är så frustrerande när man vill så mycket men orkar inte.
Det blev lite spel med tjejerna iallafall. 
Deras skratt värmer mitt hjärta.
 
Igårkväll intog jag två sömntabletter.
Jag ville så gärna få en lång natts sömn.
Men när jag skulle lägga mig hörde jag en röst från rummet bredvid.
"mamma, jag kan inte sova"
Det va Lava.
Hon fick lägga sig i min säng, hon hade många tankar.
Hon kunde inte sova eftersom hon tyckte att det kändes som att det va någon där hos henne. 
Hon va rädd för spöken.
Vi pratade lite om va spöken egentligen är, eller vad jag tror att dom är.
Hon förstod att dom inte är något att vara rädd för.
Sen delade hon med sig sina tankar om döden.
Tänk att hon är så liten men ändå så medveten om allt runt omkring henne.
Hon ville inte dö sa hon.
Men sen om hon dör så ville hon att vi skulle dö tillsammans så vi kunde bli begravda tillsammans. Då skulle vi alltid vara med varandra.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Hon är för liten för att tänka på dessa sakerna.
Jag tröstade henne med att det va så avlägset långt fram och att vi alltid skulle vara tillsammans....på ett eller annat sätt.
Saken är den att jag inte vill ljuga för mina barn.
Om hon ställer en fråga till mig så får hon ett ärligt svar.
Ibland är det bara svårt att formulera rätt svar som ett barn kan förstå.
Jag hoppas att hon inte tänker allt för mycket på dessa sakerna, men även om hon gör det....så finns jag här för att svara på alla tänkbara frågor som hon vill ställa.
 
 
Håret fortsätter att växa.
Nu är det Snart dags för att trimma det lite. 
Det är vemodigt att bara tänka tanken på att klippa mitt efterlängtade hår.
Men men....man kan inte bara gå runt och se ut som en lodis hehe.
 
Hoppas ni får en Mysig fredag allesammans!! 
Det ska vi ha.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0