Frustration

Varför känns vissa saker så starkt i just en stund....endast för att en stund senare verka helt obetydlig.
Det som är okej för mig kan vara helt befängt för någon annan.
Hemligheten är att visa förståelse för den andras känslor.
Om det kändes som att du blev orättvisst behandlad av mig just då så var det precis så du kände. 
Då kan inte jag bli arg eller frustrerad för att du känner så, vi är ju alla människor och vi agerar ofta utifrån våra känslor.
Jag måste kunna vara så öppen att jag erkänner dina känslor och hur du kände i just den stunden. 
Men då måste du oxå visa mig den öppenheten tillbaka.
För ibland känner jag mig oxå orättvist behandlad.
Ibland blir jag oxå ledsen av dina ord.
Ord kan vara lika vassa som den skarpaste kniv.
Skillnaden är att ett sår från en kniv kan läka, det är inte alltid så när det kommer till ord.
Många tar orden till sig och sparar dom.
Sparar dom för att sen kunna ta fram dom och analysera dom i det tysta.
Men när dom har tittat och vänt och vridit på detta ordet så sparar dom ordet ett tag till.
Ordet gör så mycket skada varje gång men till slut blir det ett med dig.
Ordet gör dig till den du är....eller så känner du iallafall.
Därför är ord så farliga.
Dom bara slinjer ur dig när du är upprörd eller frustrerad....men när dom väl kommer ur din mun så lever dom sitt eget liv.
Då är det svårt att ta orden tillbaka.
Så tänk en gång extra innan du låter dessa knivar skada den som står dig nära.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0