God Jul

Nu är snart den här dagen över. 
Min Jul med barnen....slut för detta året.
Det är jobbigt...jag hade ljugit om jag sagt nåt annat.
Jag försöker titta tillbaka på dagen och se allt som vi gjort.
Jag blir besviken när jag inser att jag knappt sett barnen på hela dagen. 
Jag har varit upptagen med att fixa allt till gästernas ankomst.
Upptagen med att få allt perfekt in i minsta detalj...men snälla...det är ju inte det som är det viktiga. 
Jag är faktiskt helt ärligt trött på det.
Det va likadant i huset, då sprang man runder och ordnade med allt så att sen när julen va över så hade man missat allt.
Det är inte värt det....överhuvudtaget.
Det är inte det att jag inte vill vara med familjen och fira jul...jag vill bara inte HA jul hos mig mer. 
Jag klarar inte att både hålla i en jul och att faktiskt delta i den.
Min tid med Lava och Nova är värt så mycket mer.
Jag vill för en gång skull faktiskt kunna fira jul med mina barn, alltså vara delaktig.
Sitta på golvet och leka med deras saker med dom.
Läsa för dem i boken som dom fick. 
Äta tillsammans med dom....inte efteråt för att "jag ska bara".
Nästa år blir det annorlunda, det lovar jag.
 
Så nu ska jag vända mig om och krama om Nova, (Johanna fick sova över här inatt så hon sover i Novas säng) pussa henne på pannan och viska i hennes öra:
God Jul min älskade, mamma älskar dig så så mycket.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0