Mysmorgon!!

Barnen är lämnade på skola/dagis.
Bilen va irriterande kall när jag steg in i den.
Kände att min sömndruckna gång genast blev intetgjord.
Tankarna far genom huvudet på väg hem.
Vad vill jag egentligen?
Vem är jag? 
Vad ska jag åstadkomma i mitt liv?
Kommer det alltid att vara och kännas så här?
 
Sätter på kaffet när jag kommer hem.
Doften sprider sig som en varm känsla i magen.
Jag väntar.
Häller upp kaffet och sätter mig i soffan.
Känner efter.
Tänker.
Jag försöker svara på mina egna frågor, men det är svårt.
Jag vill vara ärlig mot mig själv men samtidigt så blundar jag när sanningen stirrar mig i ögonen.
Ibland gör sanningen ont....ju fortare man inser det desto bättre är det.
Istället för att gå under så har man en möjlighet att växa sig starkare.
Jag vill vara stark, allra mest för mina barn.
Men jag känner fortfarande mig svag, liten.
Jag har börjat få ont i magen igen.
En sådan sak kan trigga dessa jobbiga tankarna.
Vad kan det vara??
Tänk om??
Jag kommer följa upp det genom ett samtal till vårdcentralen idag, sen får vi se vad dom säger.
 
Nu ska jag fortsätta smutta på mitt kaffe.
Jag ska mysa ner mig i soffan med morgonrocken.
Jag ska vårda denna mysiga morgonen som nu infinner sig.
 
Håller tummarna att vi snart får se lite snö!!!
Hej hej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0