Tiden

Den är så värdefull.
Många tar den för givet.
Tills den dagen dom blir påminda om att den inte är definitiv.
För vissa tar det en livstid.
För andra kommer den påminnelsen mycket mycket tidigare.
 
Ibland känns det som att jag har levt 1000 år, ibland känns det som att jag precis kom till den här världen.
Jag ser så mycket lidande, Onska och illvilja.
Jag börjar misstro, vad ska bli av den här världen.
Men jag måste tro på det goda.
Jag måste tro att mina barn kommer få leva i en vacker och kärleksfull värld.
Vad finns det annars för mening med något.
 
Jag har ett ansvar.
Inte gentemot dig eller mig.
Jag har ett ansvar gentemot mina barn.
Mitt ansvar är att göra allt som står i min makt för att dom ska känna sig trygga.
Dom ska få vara friska.
Dom ska inte behöva känna djävulens kalla hand på sina ryggar.
Dom ska skratta och leka så länge jag kan ge det till dom.
Mitt ansvar är mina barn.
Att jag uppfostrar dem till att bli kärleksfulla individer.
Personer med hjärta och empati.
Personer som sträcker ut en hjälpande hand när den behövs.
Mitt ansvar är mina barn.
 
Vad är ditt ansvar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0