solen lyser idag!!

Ber åter igen om ursäkt för det långa uppehållet på bloggen.
Det har varit fullt upp här hemma och jag har helt enkelt inte haft tid att skriva.
 
Hur är det med mig då? jo jag mår bättre, mina "besvär" har släppt en efter en.
Just nu så har jag bara lite ont i halsen (åkte på halsfluss) och lite yrsel ibland. illamåendet kommer och går. Jag har fått ett så kallat betingat illamående. Det betyder att om jag ser något eller känner doften av nåt som påminner om cellgifterna så börjar jag må illa. Det är ganska jobbigt eftersom jag alltid har det runt omkring mig.
På morgonen när jag tar min spruta så sätter det igång.
Varje gång jag öppnar kylskåpet så ser jag alla mediciner och då sätter det igång.
När jag tittar på min PIC-LINE så är det igång.
Som ni förstår så är det typ hela tiden det händer, som tur är så håller det inte i sig så länge.
 
Jag rensade ut kylen från alla mediciner nu precis. Vet inte varför jag gjorde det men jag fick väl nog.
Ställde fram dom på bänken och tittade noga, kände mig sorgsen. Det är inte rätt att utsätta sin kropp för detta. Varför skulle detta hända mig?
Jag vill inte äta alla dessa medicinerna, jag vill inte utsättas för detta.
Jag sneglade bort mot micron och fick syn på ett gammalt julkort på barnen.
Tårarna trillade nerför kinden, inte för min skull utan för deras. Bara tanken på att det finns en risk att detta kan hända dom i framtiden. Att dom kanske ska behöva genomlida detta krossar mitt hjärta.
Jag väntar ju fortfarande på svar från blodprovet om min cancer var ärftlig, tänker på det ganska ofta.
Blev också ledsen för att det blev så påtagligt, att mina flickor kunde fått växa upp utan en mamma.
Det är idiotiskt att tänka på det men när man minst anar det så kryper tankarna fram.
Men det är bra att gråta, det läker själen sägs det.
 
Idag har jag och flickorna cyklat en hel del. Dom ville leka med kompisar efter dagis idag och eftersom min bil är på verkstad så blev det en cykeltur.
Lava och Nova är riktigt duktiga ute i trafiken. Dom tittar sig för hela tiden och plingar när det behövs.
Lite lustigt är det att se Nova bara, hennes cykel är en aning för liten för henne så hon trampar som bara den för att hinna ikapp Lava.
Tungan hänger liksom utanför på henne efter ett tag hehe.
Tror nog att det kommer bli en tidig födelsedagspresent till henne.
Sen är hon på Lavas örhänge hela tiden också.....så det blir nog snart ett besök till "hålslagaren".
Jag har beställt en ELSA klänning till henne som hon ska få när hon fyller år, hämtade ut den idag. Helt underbar var den, kände lyckan i mig när jag föreställde mig hennes min när hon ser den.
Det är ju snart dags med kalas.....håller just nu på med inbjudningskort till hennes kompisar.
Förra året blev hennes födelsedag lite i skymundan kändes det som......det ska vi återgälda i år.
 
Ann-Britt var här och drack en kopp kaffe innan, det blev lite "skvaller" på baksidan.
Det är så skönt nu när jag har fått i ordning baksidan, den är min lugna vrå liksom.
Nu innan jag satte mig i soffan så planterade jag om lite gurk och tomatplantor, hoppas det kommer lite grönsaker snart.
Det kliade i mina fingrar när jag var och handlade på netto innan. Dom hade nämligen fått in både olivträd och vinrankor......jag vill ha ha ha. Men det känns som att det kanske blir för mycket. Sen kommer det druvsaft från druvorna också och det är kanske inte så trevligt att ha i uterummet.
Hmm.....jag får tänka över det till imorgon.
Vad tycker ni???
Imorgon ska det bli fin fint väder, det blir invigning för mig och barnen.....friluftsbadet för första gången i år.
Ska bli helt underbart!!!
 
Nu ska jag vila min rygg lite....innan jag somnar i soffan.
God natt och sov så gott!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0