Hockey!!

Sara, Romina, Pappa, Rickard och Johanna va här och tittade lite hockey.
Det blev lite kinamat och Falafel.
Kändes precis som vanligt och det va skönt.
 
Vi pratade om en eventuell resa nu efter min behandling...nåt jag gärna välkomnar.
Tror att det är fler än jag som behöver komma bort från vardags stressen.
 
Lava och Nova är fortsatt förkylda och hostiga. 
Hör Lava nu när hon hostar 😢 önskar att jag kunde göra nåt för henne. Hon lade sig iallafall i en renbäddad säng.
 
I övrigt så värker kroppen mer och mer och jag antar att det inte kommer släppa. Det är antagligen nåt jag får leva med till sprutorna tar slut.
Vad händer nu då?
Ja det blir väl netflix för min del, nåt naturprogram som man kan somna in till. 
 
Konstaterade idag att det är sjukt så fort tiden går när man är sjuk/sjukskriven.
Alltså det är mer än två månader jag har varit hemma nu. 
När man har semester 4 veckor så tycker jag iallafall att den tiden Varar ett bra tag. 
Nu vet jag knappt vilken dag i veckan det är. 
Är det bra eller dåligt? 
Jag gillar inte tanken att det har gått två månader av mitt liv och jag har knappt blinkat. 
Även om det inte har varit två bra månader så vill jag ändå ha "upplevt" dom om ni förstår vad jag menar. 
Många personer i min sist vill kanske bara glömma bort att detta har hänt och lägga det i det förflutna, jag vill absolut inte göra det.
Jag trodde att jag ville det men nu när jag är mitt uppe i det så vet jag att detta kommer vara ett minne, en erfarenhet som jag kommer ha lärdom av i resten av mitt liv.
Alla beslut som jag fattar kommer jag fatta med detta i mitt minne. 
Alla val jag gör kommer jag göra för att leva det bästa livet jag kan. 
Man kan bli deprimerad och tycka synd om dig själv, tycka att livet är orättvisst. 
Jag väljer att vara tacksam!
Tacksam för mina barn, för allt jag har fått uppleva.
Tacksam för min fina familj och alla nära och kära.
Tacksam för att jag har fått en andra chans, för att jag hade turen att upptäcka min cancer tidigt.
Tacksam för att jag får möjligheten att göra många många fler misstag och få lära mig av dem.
Ingen människa är fullärd, vi kan alltid lära oss nåt nytt. 
Vi har möjligheten att vara den bästa människan vi kan vara, ta vara på dom möjligheterna.
Just nu kanske det ser grått och dimmigt ut men lova mig att när det står någon där med handen utsträckt....att ni vågar ta den handen.
Att ni vågar lyssna på rösten som leder er mot ljusare tider. 
Ta bort alla "normer" och allt som ni tror er veta. Bara lyssna och ta lärdom!! 
Det finns inget mer underbart än när man känner att själen och hela ens väsen växer.
 
Hoppas morgondagen kommer med sol ☀️
Kram på er
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0