Tisdag 😊

 
Hej hej!
Idag lyser solen mellan skurarna 😊
Just nu Àr det uppehÄll och det börjar bli varmt i uterummet. 
Jag fixade lite lunch och tÀnkte kolla hur det gÄr för mina tomater.
 
 
 
JodĂ„ det gick att plocka 2 hela tomater đŸ‘đŸ»
sen har mina andra tomatplantor börjar bli riktigt stora. Undrar hur lÄng tid det tar innan dom börjar fÄ tomater.
 
Jag kunde plocka lite sallad oxÄ frÄn min odling. 
SÄ hÀr blev resultatet. 
 
 
Blev dock besviken pÄ avokadon, den gick tyvÀrr inte att Àta. 
Nackdelen med att köpa grönsaker i fÀrdig pÄse.
 
Jag pratade med min sjuksköterska idag, va tvungen att checka av med henne hur det hade gÄtt.
Jag förklarade för henne att jag nÀstan hade mÄtt sÀmre denna gÄngen.
Hon beklagade vÀldigt och tyckte att vi skulle prova en annan medicin.
Det lÀt pÄ henne som att dom helst inte ville ge den hÀr medicinen, man blev ganska "trött" av den. NÀr hon sa ganska trött sÄ menade hon att jag kanske inte kunde vakna, att jag somnade och sen sov igenom det "jobbiga".
Jag tackade JA utan att tveka.
Jag sover hellre Àn att mÄ illa och krÀkas.
Jag förklarade oxÄ för henne att jag tÀnkte ha min lillebrors student hÀr hemma och att jag intr ville mÄ sÄ som jag gjorde nu sist. 
Hon tyckte inte att det va en bra ide men hon menade att det va upp till mig.
 
MÄnga tycker kanske att jag tar pÄ mig för mycket nu med hans student. 
Jag önskar ju givetvis att omstÀndigheterna vore annorlunda MEN nu Àr dom ju sÄ som dom Àr.
Studenten Àr en viktig del i allas liv och just nu kanske inte Kewin bryr sig sÄ mycket men jag vet att han kommer tÀnka tillbaka ( som jag sjÀlv har gjort sÄ mÄnga gÄnger) och Ängra att han inte fick ha en ordentlig student.
Jag vill kunna göra detta för honom sÄ dom min moster gjorde för mig.
Sen Àr jag ju inte sjÀlv i detta heller, jag kommer sÀkert att fÄ hjÀlp med allt ÀndÄ.
 
Annika (sjuksköterskan) sa oxÄ att mÄnga som gÄr igenom den hÀr behandlingen tycker att det blir lÀttare med dom tre sista behandlingarna. Det va vÀldigt skönt att höra Àven om hon inte kan garantera nÄt.
 
PÄ torsdag hÀnder det en del. 
Jag ska hinna in till sjukhuset och ta prover och byta förband. 
Sen Ă€r det sommarfest pĂ„ dagis ☀
Problemet Àr att sommarfesten börjar 16.30 och jag har fÄtt tid till att byta förband 15.00. 
Jag hoppas att jag hinner tillbaka i tid.
 
Jaha dÄ ska jag strax ivÀg och hÀmta flickorna. Sen ska vi möta upp Fia med Max och Molli. 
Det blir skateparken för hela slanten. 
Sen nĂ€r Viktor har hĂ€mtat barnen sĂ„ drar jag in till stan och myser med syster ❀
Ska nog sova över dÀr, skönt att komma hemifrÄn lite.
 
Hoppas att ni fÄr en bra tisdag iallafall.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0