Drömmar!!

 
Den frasen glömmer man lätt bort.
Den frasen är otroligt viktig.
Inte viktig att säga utan att leva efter.
Du glömmer bort dig själv i all stress.
Du sätter alldeles för höga krav på dig själv, dom många gånger är omöjliga att uppnå.
Du tittar dig i spegeln och fnyser åt personen som stirrar tillbaka.
Älska dig själv för den du är, om inte du gör det kommer ingen annan heller göra det.
Då kommer du få leva hela dit liv med att upprätthålla en fasad. 
Då kommer ingen se när du gråter, och heller inte kunna omfamna dig när du behöver det som mest.
Du är den du är...va stolt över dig själv.
 
Jag har hela mitt liv satt upp krav som jag inte kunnat uppnå.
Detta gjorde jag för att jag skulle påminna mig själv om att jag inte dög, att jag inte skulle tro nåt om mig själv.
För om du faktiskt klarar av ett mål du satt upp betyder det hopp.
Hopp om en ljusare framtid.
Hopp om ett lyckligt liv.
Hopp om kärlek.
Jag ville inte ha hopp, för det gick hand i hand med besvikelse.
Besvikelse är något jag kännt allt för ofta.
Besvikelse fick jag känna på den där dagen, den 12 mars.
Men jag kan vända på det oxå, att besvikelse går hand i hand med hopp.
Hoppet är det sista som överger människan sägs det.
Det har inte övergett mig iallafall.
Jag är hoppfull, även om det inte alltid låter så.
Det jag har lärt mig är att det är så här det känns att leva. 
Det är detta som kallas livet.
Därför kan man inte se ner på sig själv.
Så länge du gör det bästa av det du har blivit given...så ska du vara stolt över dig själv.
Många kan vara bättre än dig på många saker.
Men vet du vad du är bäst på?
Att vara dig själv!! 
När du känner att du inte duger, att du är sämre än sämst.
Tänk då på dom som älskar dig....dom älskar just DIG...för att du är du.
 
Jag vågar älska mig själv, även när det är som jobbigast.
För jag vet.
Jag har gjort det allra bästa med det som han där uppe gav mig.
För det är jag stolt över mig själv.
För det älskar jag mig själv.
För det ger mig hopp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0