Hej mitt vinterland

Du för med dig en jäkla massa elände.
Inte en gång utan två gånger ramlade jag på isen. 
Andra gången vred jag mitt knä så illa att det nu är helt uppsvullet.
Det gör ont ont ont men jag ska se vad min sköterska säger nu strax.
Jag sitter just nu och väntar på den fruktade sprutan. 
Inget jag egentligen vill göra men ett ont måste.
 
Viktor ringde till mig igår och sa att Lava hade gjort illa handen i pulkabacken. 
Den va alldeles svullen och hon kved en del.
Enligt läkaren så va det bara en sträckning så vi får väl lita på hans ord.
Imorse hade hon fortfarande ont men ville ändå till skolan.
 
Jag lämnade in mitt nya sjukintyg innan. 
Mötet med min läkare gick väldigt bra.
Han förstod mig helt och hållet och höll med om att jag skulle vara lite mer sjukskriven.
Samtidigt så ville han ändå ha klartecken från försäkringskassan. 
 
Ojoj nu kallar dom på mig.
Återkommer snart!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0