Kuratorn

Nu sitter jag här och inväntar mitt möte med kuratorn. 
Det är en hel del jag känner att jag behöver prata om idag.
Se vissa saker klarare, från ett annat perspektiv.
Positiv och negativ energi, vad är det egentligen?
Det som känns rätt just nu kanske inte är det som är bäst för mig sen. 
Men det är så livet är eller hur, både upp och ner.
Vissa dagar är fortfarande jobbiga, en el del faktiskt. 
Men jag känner mig lite starkare för var dag som går.
 
Idag känns mitt knä ganska bra.
Jag kan nästan gå helt normalt.
På måndag ska jag in till sjukhuset för en magnetröntgen och sen får vi se om det har blivit några skador på korsband eller minisk.
Det va ju inte precis det bästa som kunde hönda just nu, men man får ta vad som blir givit till dig.
 
Det nya läkarintyget blev inskickat till försäkringskassan när jag va hos Martin, igår ringde min NYA handläggare.
Hon va av en helt annan värld får jag säga.
Det som va viktigast för henne va att poängtera att jag minsann inte bestämde reglerna här, utan jag va tvungen att ha hennes godkännande om jag skulle ha någon arbetsträning.
Jag fick andas väldigt djupa andetag under det där samtalet kan jag säga. 
Men jag stålsätter mig till nästa.
Tröttsamt är det bara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0