Normalitet

Snart ska jag återgå till det "normala". 
Det vill säga, jag ska börja arbeta.
In i ekorrhjulet.
Inte tänka...bara göra.
 
Men om jag inte tillhör den kategorin då?
Om jag inte är "normal" då, vad ska jag göra då?
Vad anses vara en normalitet?
Är det att vakna 10-15 ggr på en natt helt genomsvettig?
Är det att få kvälvningar när någon tar på sig lite handsprit?
Är det att vilja skrika för högan sky när någon tänder en cigarett?
Normalitet!!! Smaka på ordet.
Det som är normalt för dig kan ju vara helt befängt för mig.
Vad är benämningen på en normalitet? 
Jag känner mig långt ifrån "normal".
Jag blir känner mig som ett rådjur stirrandes in i strålkastaren när någon nämner ordet ARBETE.
Inte för att jag är lat.
Inte för att jag vill leva på skattebetalarnas pengar.
Inte för att jag vill ha lite extra semester.
 
Jag är rädd!!!
 
Rädd för vad som väntar mig.
Rädd för att någon ska säga fel sak och jag ska bryta ihop.
Rädd för att någon ska ha en viss parfym på sig som relaterar till cancer.
Livrädd för att någon ska ha en sjal på huvudet när jag har en "dålig" dag, vill inte börja gråta hur som helst.
Jag är naken i mörkret när det kommer till att börja jobba.
Jag vet att jag inte kan skjuta det framför mig hur länge som helst...men åtminstånde ett litet tag till.
 
Imorgon ska jag in på sjukhuset för att få ytterligare en spruta.
Det betyder mer smärta, illamående och stress.
Jag måste prata mer med Annika oxå om min sjukskrivning.
Försöka få henne till att förstå att jag inte är redo än.
Sen ska vi diskutera min vistelse på Lydiagården, något jag längtar till. 
Det ska bli riktigt skönt att få åka iväg ett tag och bara tänka på mig själv.
Få prata med andra som är i samma situation som jag.
Få lära mig om cancer på ett sätt som gör att jag förhoppningsvis får en känsla av kontroll.
Ser fram emot det helt enkelt.
 
Jag hoppas på att få en riktigt bra natts sömn. 
För att få det så krävs det mycket positiv energi, positiva tankar.
 
God natt på er!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

God natt finaste Bellisen 💕💕💕

2015-11-02 @ 20:18:56
Postat av: Sofi

Jag skickar all värme och all kärlek jag kan!!! Alla positiva tankar och all positiv energi!!!

Svar: Tack vännen.
bella

2015-11-02 @ 20:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0