Övernattning i stan

Det blir en natt hos min kära syster inatt.
Svårt att få ihop det med alla dom man vill, men då får man helt enkelt ta vara på tillfällena som ges.
Just nu sitter jag på Helsingborgs bibliotek och dricker en kopp kaffe.
Människorna går i rask rakt runt omkring mig.
Mina tankar dränks i sorlet av röster överallt.
Vad tänker dom just nu? 
Kvinnan och mannen som försiktigt undviker varandras blickar.
Tjejen som argt knappar på sin mobil medan hon smuttar på sitt te.
Den äldre damen som noggrant viker ihop sin tidning endast för att vika upp den igen och sedan göra om samma sak.
Vad är det för tankar som målas upp i deras inre?
Är dom lyckliga?
Har dom ett givet mål med sitt liv?
Oroar dom oxå sig för morgondagen?
Här är jag bara en i mängden, bara en tjej som dricker sitt kaffe och knappar på sin mobil.
Visst, jag skiljer ju mig lite från mängden med mitt korta hår....men ändå.
Det är skönt!! Att inte behöva bli förknippad med min sjukdom.
För första gången på länge känner jag mig faktiskt som "en i mängden".
Jag tänker hålla kvar den känslan om det är okej.
För jag vet inte när den kommer nästa gång..förhoppningsvis snart.
 
 
Försök att se livet från den ljusa sidan....allt blir så mycket lättare då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0