Svåra val

 
Varför är det mycket lättare att låtsas vara någon annan?
Varför är det lättare att vara den alla andra vill att du ska vara?
Varför känns det fel att säga exakt hur man känner och mår?
Är vi rädda för vad folk egentligen ska tycka och tänka?
Men det är ju vår egen person vi döljer.
Det är JAG som står framför dig.
Ibland känner jag mig naken, utelämnad.
Men det är okej, för jag är jag.
Jag är den jag är...med alla brister och fel.
Jag vågar stå för det jag tror på, det är en del av mig.
Ibland är vi rädda för att ta beslut.
Vi är rädda att det ska bli fel.
Vi är rädda att det ska såra någon.
Men istället så sårar du dig själv...brutalt och om och om igen.
Jag lever med mina val som jag gör.
Jag är stolt över dom val jag gör....jag skäms inte för något.
Varför ska vi skämmas eller må dåligt?
Bara för att någon pekar ett ilsket finger och säger att DU GÖR FEL!!!
Vi är så rädda för att göra fel att vi ibland glömmer att leva. 
Vi lever någon annans liv.
 
Jag vill leva MITT eget liv, idag och imorgon och alla dagar jag har kvar. 
Jag vill ta mina beslut utan rädsla och skam.
Jag vill göra det som känns rätt...inte för dig utan för mig.
Jag litar på att hjärtat leder mig rätt!
 
Va inte rädd, jag tror på dig ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0