Tacksamhet!!

Jag vaknade imorse av nyheten att något hemskt hade hänt.
Onska är något som finns runt omkring oss varje dag.
Den existerar där ljuset inte når.
Den visar sitt fula tryne allt för ofta nu för tiden.
Frågan jag ställer mig är: vad kan JAG göra för att slå tillbaka?
Jag ska göra goda gärningar, osjälviska gester.
Jag ska försöka ta ljuset ditt mörkret är som starkast.
Framför allt ska jag påminna mig själv lite oftare om allt jag har runt omkring mig, allt jag är så tacksam för.
Så här kommer det, nu slår jag tillbaka.
 
 
Jag är tacksam för mina barn.
Dom är ljuset i mitt liv när det är som mörkast.
Dom ger mig styrka när jag är svag.
Dom är min mening med livet.
 
 
Jag är tacksam för den glädje och värme som våra fina katter ger oss. 
Vi har haft tur som fått dessa snälla, sociala och keliga familjemedlemmarna.
Nova har haft lite svårt att somna nu på sista tiden, då hjälper Gizmo mer än gärna till.
Dom två har en speciell kontakt, vänskap.
 
Jag är tacksam för min älskade syster Romina.
 
 
Hon är en frisk vind en varm sommardag.
Hon är en av dom smartaste personerna jag känner. 
Jag kan alltid bolla idéer med henne.
Jag kan skratta med henne.
Vi kan gråta tillsammans.
Vi är systrar och bästa vänner, det är något jag är så otroligt tacksam för.
 
Jag är tacksam för alla i min familj, varenda en.
Vissa träffar man oftare än andra men det kvittar för mig.
Min familj är en stolthet som jag bär med mig i alla krig.
Dom är mitt vapen som jag plockar fram när ondskan hotar.
Jag vet att jag inte säger det allt för ofta...men jag älskar varenda en från djupaste av mitt hjärta.
 
Jag är tacksam för att jag bor i vårt fina land.
Vårt land som gjort det möjligt för mig att kämpa mot denna hemska sjukdom.
Vårt land som ger mig en trygghet som inte alla har eller någonsin kommer att få.
 
Jag är tacksam för mina vänner.
Dom finns där för mig när jag behöver dom och jag är där för dom oavsett vad.
Jag är bortskämd egentligen, jag har så många fina vänner i mitt liv.
Jag uppskattar var och en för vem den är.
Alla har så fina egenskaper och jag önskar verkligen att jag hade mer tid att spendera med var och en. 
Men det är just det som gör dom till mina vänner . Det finns inga krav gentemot varandra.
Vi ses när vi kan och uppskattar dom stumoderna vi fär tillsammans.
 
Det är så mycket i mitt liv som jag är tacksam för.
Jag hade kunnat fortsätta hur länge som helst men jag väljer att spara resten till nästa tillfälle.
 
Gör mig en tjänst.
Ta en minut eller två och tänk efter vad DU är tacksam för.
Om det finns en sak i ditt liv som är jobbig eller negativ så lovar jag dig...tänk efter....så finner du 10 saker som är positiva.
Det goda vinner alltid över det onda, det måste ju vara så.
Om vi slutar tro på det, vad finns då kvar.
 
Mina tankar går till alla som blivit drabbade i Frankrike.
Tillsammans är vi starka.
Men en sak vet jag, kärleken och godheten hos människan övervinner alltid hatet och ondskan.
Från djupet av mitt hjärta, från det innersta i min själ....det tror jag, det vet jag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0