Äntligen klar!!

Britsen lyfts upp.
Jag ställs in på rätt koordinationer....vågrätt och lodrätt och alla rätt som kan finnas.
Kalla händer flyttar min kropp.
Måste vara precis rätt.
Dom röda linjerna ritas på min kropp.
Kalla händer fyller i mina svarta streck, jag vill säga till dom " det är sista gången så ni behöver inte fylla i dom mer " men jag låter bli.
Sköterskorna tittar på datorn och sedan på mig.
Dom nickar bestämt åt varandra...dom är nöjda.
 
Fotsteg som försvinner.
Dörren stängs som så många gånger.
Tystnad.
Det välbekanta ljudet av maskinen som startar.
1 strålning....2 strålningar.
Maskinen surrar när den förflyttar sig över min kropp.
Tystnad.
3:je strålningen.
Dörren öppnas och jag hör en röst som säger " då va det klart ".
Jag klär på mig och möter sköterskan.
Hon ger mig ett papper och pratar med mig....men jag hör henne inte.
Allt jag hör är mitt eget hjärta...dunk dunk.
Jag känner mig levande...så levande.
Nu är jag färdig med detta oxå.
Jag fixade detta oxå.
Nu kan jag titta tillbaka och känna segervittring.
 
För nu din djävul....nu är det jag som bestämmer takten.
Nu är det jag som vinner ronderna.
Nu är det jag som hånar dig.
Nu är det jag som flinar....och DU som sakta men säkert drar dig tillbaka.
 
Nu andas jag ut.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Skönt att detta också är över. Flina på för nu har djävulen fått sitt

2015-10-26 @ 15:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0