Efter regn kommer solsken

Fick reda på igår att jag har fler strålningstillfällen än vad jag räknat med.
Detta gjorde mig självklart besviken och uppgiven.
Eftersom det numera gör väldigt ont efter ett strålningstillfälle så har jag tröstat mig med att det inte va så många gånget kvar.
Nu blev det inte så.
 
Jag känner mig så väldigt osocial för tillfället.
Tröttheten klänger sig fast som en blodtörstig igel.
Nova följde med mig idag till Lund, det va så mysigt....MEN
När jag va klar och vi skulle hem så höll jag på att somna flera gånger på tåget.
Nova va dock väldigt duktig på att ställa 1000 frågor som skulle besvaras....så hon höll mig vaken hehe.
Men det är en besvikelse....när man vill ha en mysig stund med sin dotter och allt man kan tänka på är hur jag INTE ska somna.
Nova tyckte ändå att det va jätteroligt att åka tåg.
 
Efter regn kommer solsken.
Besvikelsen över min förlängda strålning dämpades en aning när jag hämtade posten igår. Då hade jag redan fått ett brev angående mitt möte med Martin (min läkare).
Jag fick tid redan nu på måndag så det känns otroligt skönt.
Jag har en hel del som jag vill prata med honom om.
Sen fick jag en kallelse till ultraljud på hjärtat.
Tyvärr va den tiden inte förrän i november....jag hade helst sett att jag gjorde det nu redan.
Jag har haft känningar på hjärtat ända sen jag började med mina tabletter.
Men jag är ändå tacksam att allt verkar rulla på nu.
 
Vi går mot kallare tider nu, det känns verkligen.
Vi går oxå mot mörkare tider...nåt som jag vill fly ifrån av hela mitt hjärta.
Jag har aldrig tyckt om mörkret som kommer med vintern.
Visst det är mysigt med alla ljus, men det är ändå inte tillräckligt.
Jag blir väldigt lätt nerstämd under dessa mörka dagarna...och det är nåt som jag verkligen inte vill uppleva nu. 
Frågan är då: vad kan jag göra för att undvika att detta inträffar? 
Förslag någon??
 
Känns som att jag har provat allt redan. 
Det enda som hjälper mig är nåt som jag vägrar utsätta mig för numera. 
Solning!!!
Det är inte lämpligt att utsätta kroppen för den påfrestningen efter allt som jag redan utsatt den för.
 
Nu är snart fredagsmyset slut för idag. 
Jag ska lägga mig samtidigt som barnen idag. 
Dom har nog smittat mig med sin förkylning....resultat är: huvudvärk, nästäppa.
Så jag ska krypa ner under täcket med en ny bok som jag fick låna av bästa Eva ❤️
Det är en av 10 st....så jag ser fram emot den här sträckläsningen.
 
Natti natti
 
Tranbärskuren fortsätter 
 
 
Puss puss från Nova ❤️
 
Fredagsmys med flickorna 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0