Räknar ner

Bara 3 dagar kvar.
Känner en lättnad som börjar växa i mig.
Ja, jag vet att det kommer bli värre nu under två veckors tid...men ändå...nu kan jag iallafall få vila ut. 
Måste se solen där bakom dom mörka molnen.
 
Det har börjat klia nu. 
Sköterskan ska nu titta på mig med blicken som säger " det va ju det jag sa ".
Klådan ska vara värst nu mot slutet säga det.
Jag övervägde med mig själv med jag skulle hämta ut kortisonsalvan igår.
Kom fram till att jag vill försöka uthärda ett tag till....det måste ju gå. 
 
Vissa dagar är bättre än andra helt klart.
Idag känner jag mig stark.
Starkare än djävulen som fortsätter flina sitt fula flin.
Idag känns det som jag kan gå 1000 ronder mot mästaren.
Bara 3 dagar kvar....kanske därför.
 
Jag ska gå på en föreläsning idag.
Den handlar om kost och cancer.
Jag är så så ivrig. 
Vill veta....allt!! 
Kunskap är makt sägs det....det stämmer!!
 
Jag drömde en hemsk dröm inatt!! 
Mina barn fanns inte mer.
Det va bara en dröm...men å så verklig.
Det är smärtsamt att veta att det är så mångas verklighet.
Det är för dom man lever...eller jag iallafall.
Dom är det bästa jag nånsin gjort.
Det bästa jag nånsin kommer att göra.
 
Det är konstigt egentligen.
Hur ditt synsätt ändras när din självaste existens hotas.
När allt inte är så självklart längre.
När vissa saker är mer självklara än någonsin.
Jag är inte rädd för själva döden, det trodde jag.
Det som skrämmer mig, det som framkallar floder av tårar....det är saknaden.
Att aldrig mer få hålla om mina barn.
Att aldrig mer få säga till dom att jag älskar dom.
Att inte kunna skydda dom mot allt ont i denna värld.
Det skrämmer mig så fruktansvärt.
 
Vi tar så mycket för givet idag. 
Tar så många för givet.
Fokuserar på så ovesentliga saker.
 
Egetligen är det så enkelt.
Sann lycka är att älska villkorslöst.
Sann lycka är att hjälpa, att ge osjälviskt.
Snälla ni, slösa inte bort er tid på att bråka.
Innan ni vet ordet av det så är ni gamla och står framför den stora fina porten. 
Då ska ni inte ha en massa ånger i era hjärtan. 
Bara en himla massa kärlek!!!
 
Dags för en ny rond.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0