Sluta se bakåt...

Man kan aldrig gå framåt i livet om man ständigt tittar tillbaka.
Jag måste sluta se mig över axeln och stirra det förflutna i ögonen.
Vissa dagar är det enkelt, dom dagarna då allt flyter på. 
Dom dagarna då alla ler och är glada.
Dom dagarna som fylls med skratt och kärlek.
 
Men dom andra dagarna då.
Vad ska jag göra med dom?
 
Dom dagarna då ett samtal kan skapa fullkomlig kaos och ångest i mitt liv.
Dom dagarna då smärtan gör sig påminnd konstant och med en ilsken beslutsamhet.
Dom dagarna när jag ser cancer överallt var jag än går.
 
Vad ska jag göra med dom dagarna? 
Ska jag bara öppna armarna och säga välkommen.
Ska jag skaka hand med djävulen trots att jag vet att han är min bittra fiende som inte vill nåt annat än att jag yttrar orden "jag ger upp".
Att acceptera en dålig situation är inte samma som att ge upp.
Även om det ibland känns som att man gör det. 
Varje morgon när jag slår upp ögonen börjar en ny rond.
Dagen handlar mest om att dansa runt i ringen och undvika en kombination av slag.
Den handlar om att vara stark så jag klarar av en ny rond.
Men snart, snart!!
Snart har jag tröttat ut min motståndare till den grad att jag kanske kan vara den som delar ut rn kombination.
Jag är fortfarande stark, starkare.
Jag dansar gärna vidare i ringen så länge jag vet att jag går vinnande ut ur den.
Jag slår tillbaka men inte utan en oro.
Oro över att min motståndare ska ha nåt hemligt vapen. 
Jag vet ju inte. 
Jag kommer aldrig kunna veta.
Det är det som gör mig så trött!! 
Det känns som att jag ska uthärda den här matchen varje dag alla dagar som är kvar.
Kommer jag orka det??
Det vet jag inte.
MEN det jag vet är att just nu är jag stark, jag har ilskan.
Jag har beslutsamheten.
Jag ser djävulen i ögonen och jag spottar.
Spottar på allt dom han står för.
 
Blundar och hör signalen....dags för en ny rond!!
 

Kommentarer
Postat av: Christin

Kämpa vidare Du goa glada tjej.....jag hejar på dig o vet att Du går vinnande ur detta. Massa med kramar o kärlek till Dig.<3 <3 <3

2015-10-20 @ 10:34:55
Postat av: Jange

U fix my friend!. Många kramar till dig!! =)!

2015-10-20 @ 10:40:29
Postat av: Anonym

Du är så go och så stark, en krigare och en vinnare! och en underbar underbar vän! / Linn

2015-10-20 @ 12:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0