Överallt

Cancer finns överallt.
Det är en sjukdom som berör väldigt många. Det finns alltid någon som har en anhörig eller nära vän som insjuknat i cancer när dom ser mig eller pratar med mig. 
Det är så viktigt att veta att man inte står själv i kampen.
När man sitter hemma själv på kvällarna så är det lätt att dom tankarna smyger sig på, men då tänker jag bara på MINA nära och kära.
 
Idag hade Lava och Nova gympa.
Jag stod och tittade på när flickorna sprang runder när plötsligt tre andra flickor kom fram till mig.
"Har du haft cancer?" Frågade den ena flickan. 
"Ja" svarade jag.
"Det fick min morfar oxå, hans liv försvann nästan. Men sen kom det tillbaka igen"
En annan flicka fortsatte " min lillebror fick cancer när han va 1 år" och den tredje flicka avslutade med "min mormor fick oxå cancer och nu är hon i himlen".
Flickorna drack upp sitt vatten sen fortsatte dom springa.
Lava och Novas gympagrupp består av 7 flickor och en pojke. Där ser man hur utspritt det är. 
 
Håret fortsätter att växa. Jag har fått några pikar om att jag borde raka av det....men jag måste helt enkelt stå ut.
Men är det verkligen så fult, så hemskt?
 
 
 
 
Jag beklagar om mitt nästintill kala huvud gör er obekväma....men det handlar ju inte om er och ert godkännande.
Jag försöker klara av detta på bästa möjliga sätt, ingen som har sagt att det kommer bli lätt. 
Men jag ber er vänligast, håll åsikterna för er själv. 
Ni tror kanske att ni är snälla och vill hjälpa till när ni kommer med "förslaget" att bara "raka av det".....men det hjälper ingenting faktiskt.
 
Nu ska jag läsa godnatt saga för flickorna.
Så god natt på er med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är personen Bella jag tycker om jag respekterar dina val av saker. Var som du är och låt ingen styra dig.

Svar: Tack!! Jag känner likadant 😊
bella

2015-09-25 @ 17:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0