Kvällen nalkas

Barnen ligger i sina sängar.
Täcket har börjat värma upp min frusna kropp.
Tabletterna spökar från och till.
Idag har jag känt mig yr titt som tätt och nu i kväll var det inget undantag.
Det va tråkigt eftersom vi va iväg på vårt till "event".
Barnen lekte och busade och jag kunde inte slappna av riktigt.
Att vara social samtidigt som man försöker ha koll på barnen är inte det lättaste.
Det blir tyvärr oftast för mycket för mig...vilket resulterar i att jag drar mig  undan.
När det händer så kommer tankarna alltid.
"Tycker dom att jag är konstig?"
"Hoppas dom inte tror att jag är uttråkad."
"Jag vill inte förolämpa någon."
Det är utmattande samtidigt som jag uppskattar att bli bjuden på dessa träffarna.
Det är skönt att få känna sig "normal" ibland.
Att slippa prata om cancer.
Att välja vad samtalsämnet ska vara.
Att få vara bara Bella.

Det är bitterljuvt på nåt sätt.

Nu ska jag strax sluta mina ögon. 
Hoppas på en hel natts sömn.

Så god natt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0