Effektiv...

Jag gillar det ordet.
Ordning och reda är oxå två ord som passar till min personlighet.
Det är en skön känsla....när allt är klart!!

Klockan är 11.40 nu och jag har redan hunnit:
* Hämta dom sista böckerna som jag behöver till skolan.
* Varit och hämtat papper på polishuset.
* Varit på rusta och handlat lite till Novas kalas.

Nu sitter jag på bussen hem och skriver ner mitt schema för två månader framåt.
Effektivitet!!!

Jag är ganska trött idag.
Jag och Lava kom inte hem förrän 23 tiden.
Dom är ju inte direkt snabba på sjukhuset.
För er dom inte vet så råkade Lava ut för en liten olycka igår.
Dom lekte "räven och kycklingen" (fråga mig inte vad det är för lek) på fritids, Lava lyckades snubbla på sina egna fötter och trilla rakt in i väggen med högerarmen först.
Hon hade ett bandage på handleden när jag hämtade henne och va allmänt olycklig.
Jag tänkte att det troligtvis va en stukning bara.
Efter ett tag där hemma kom hon till mig och va ledsen, det gjorde ont och hon kunde "ju inte göra något ALLS".
Eftersom klockan då va 18.45 så tänkte jag att vi skulle åka till vårdcentralen under morgondagen...men hon verkade ha allt för ont.
Så det blev ett samtal till farmor som kom och hämtade Nova och sen åkte vi in till sjukhuset.

Så här olycklig va hon på sjukhuset haha.
Nä skämt åsido...hon va jätteduktig och tålmodig.
Vi gick från den ena mottagningen till den andra....och tredje...och fjärde.
Riktigt drygt om ni frågar mig.

Till slut fick hon sitt gips.
Det blev en spricka i handledsbenet och gips i tre veckor.

Så så kan det gå.

Hej så länge ☀️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0