Kaffe och andra advent!

Den varma koppen ger liv åt mina kalla händer.
Den magiska drycken ger liv åt mitt sinne.
Det är fortfarande mörkt ute, stjärnorna glittrar som en enda stor ljusshow på himlen.
Det är tyst, så tyst.
Barnen ligger fortfarande och sover.

När koppen är halvtom hör jag tassande fötter på ovanvåningen.
Flickorna kommer ner med en glimt i ögat.
- Glad advent mamma! Hojtar dom medan dom tassar förbi mig direkt till chokladkalendern.

Det är söndag idag och jag börjar redan räkna ner till morgondagen när jag ska lämna dom på skolan. Då dröjer det en hel vecka innan jag får ha dom hos mig igen...suck!
Man skulle kunna tro att det ska bli lättare med tiden...men icke!
Tur att man har en sån fin relation med Viktor så jag kan våldgästa dom när jag känner att saknaden blir för stor.

Nu är det snart dags för sista Simträning för säsongen.
Sen bär det av till Fredriksdal och Julskyltning.

Så med det önskar jag er en mysig andra advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0